حزب‌الله: یک پهپاد اسرائیلی را در آسمان لبنان سرنگون کردیم

حزب‌الله: یک پهپاد اسرائیلی را در آسمان لبنان سرنگون کردیم
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اسرائیل می‌گوید هواپیمای سقوط کرده «در حال اجرای یک عملیات عادی بوده است و نمی‌توان هیچ اطلاعات مهمی را از آن خارج کرد.»

آگهی

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک پهپاد اسرائیلی را روز دوشنبه پس از تجاوز به حریم هوایی این کشور سرنگون کرده است.

بر اساس این بیانیه «رزمندگان حزب‌الله پس از آنکه یک پهپاد از مرز [اسرائیل با لبنان گذشت] با سلاح متناسب با آن مقابله کردند.»

ساعاتی پس از انتشار این خبر اسرائیل، سقوط یک پهپاد این کشور در آسمان جنوب لبنان را تائید کرد. به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل می‌گوید هواپیمای سقوط کرده «در حال اجرای یک عملیات عادی بوده است و نمی‌توان هیچ اطلاعات مهمی را از آن خارج کرد.»

حزب‌الله می‌گوید پهپاد سرنگون شده به سوی روستای رامیه جنوبی [واقع در منطقه بنت جبیل] در جنوب لبنان در حال پرواز بود و هم‌اکنون در «اختیار مقاومت» قرار دارد.

بیانیه حزب‌الله لبنان

پس از آنکه دو پهپاد اسرائیلی حدود دو هفته قبل (۲۵ اوت) به مواضع حزب‌الله در جنوب بیروت حمله کردند، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد از این پس پهپادهای متجاوز را در آسمان لبنان سرنگون خواهد کرد. این حمله علاوه بر حزب‌الله، با واکنش تند و کم سابقه مقام‌های عالی‌رتبه دولت لبنان مواجه شد. سعد حریری، نخست وزیر لبنان -که از جریان رقیب حزب‌الله است- حمله ۲۵ اوت را نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد توصیف کرد. میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و از متحدان حزب‌الله این حمله را به مثابه اعلام جنگ به این کشور خواند.

بیشتر بخوانید: میشل عون حملات پهپادی اسرائیل را «اعلام جنگ» به لبنان توصیف کرد

حزب‌الله لبنان هفته گذشته با انتشار فیلم و عکس اعلام کرد یک خودروی زرهی را در شمال اسرائیل با موشک ضد تانک منهدم کرده است. اسرائیل هم پس از این عملیات جنوب لبنان را خمپاره باران کرد. دو طرف ادعا می‌کنند کسی در جریان این حملات کشته و زخمی نشده است. با این حال حزب‌الله می‌گوید خودروی زرهی هدف قرار گرفته در حال حرکت بوده و سرنشینان آن کشته یا زخمی شده اند.

اسرائیل و حزب‌الله لبنان در تابستان سال ۲۰۰۶ برای آخرین بار با یکدیگر وارد جنگ شدند. در جریان این درگیری ۳۳ روزه که به «جنگ تموز» معروف شده است، ۱۲۰۰ لبنانی (عمدتا غیرنظامی) و ۱۶۰ اسرائیلی (عمدتا نظامی) جان خود را از دست دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش لبنان: پهپاد اسرائیل را بر فراز عیتا‌ الشعب سرنگون کردیم

سفر پمپئو به آمریکای لاتین؛ هندوراس و کلمبیا هم حزب الله لبنان را تروریستی اعلام کردند

سه پهپاد اسرائیلی در آسمان لبنان؛ ارتش آتش گشود