سازمان جهانی بهداشت: هر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان بر اثر خودکشی جان می‌بازد

سازمان جهانی بهداشت: هر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان بر اثر خودکشی جان می‌بازد
Copyright عکس از آرشیو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که بخش زیادی از خودکشی ها در کشورهایی انجام می گیرد که ساکنان آن درآمد کم و متوسط دارند.

آگهی

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت به طور میانگین هر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان بر اثر خودکشی جان می سپارد.

در گزارش این سازمان که یک روز پیش از روز جهانی پیشگیری از خودکشی منتشر شده تعداد افرادی که هر سال در سراسر جهان به زندگی خود پایان می دهند حدود ۸۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

میزان خودکشی در سطح جهان به طور میانگین بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ میلادی ۹.۸ درصد کاهش یافته است. قاره آمریکا تنها قاره ای است که نرخ خودکشی در آن در این بازه زمانی افزایش یافته است.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده که میزان خودکشی در قاره آمریکا بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ میلادی شش درصد افزایش یافته است.

به نظر می رسد که کاهش چشمگیر آمار خودکشی در سطح جهان از موفقیت سیاست پیشگیری از خودکشی در کشورهای مختلف حکایت دارد.

آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که بخش زیادی از خودکشی ها در کشورهایی انجام می گیرد که ساکنان آن درآمد کم و متوسط دارند. با این حال نرخ خودکشی در کشورهایی که ساکنان آن درآمد بالا دارند به ۱۱.۵ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر می رسد.

نرخ خودکشی در قاره های آفریقا، اروپا و منطقه آسیای جنوب شرقی از میانگین جهانی بیشتر است. این در حالی است که نرخ خودکشی در منطقه شرق دریای مدیترانه از دیگر مناطق کمتر است.

جمهوری گویان در آمریکای جنوبی دارای بالاترین میزان خودکشی است. نرخ خودکشی در این کشور به ۳۰.۲ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر می رسد.

روسیه پس از گویان در جایگاه دوم کشورهایی قرار دارد که ساکنان آن بیش از دیگر کشورها بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند. زیاده روی در مصرف الکل دلیل اصلی میزان بالای خودکشی در روسیه است.

از دیگر کشورهایی که آمار مرگ و میر ناشی از خودکشی در آنها بالا است می توان به لیتوانی، لسوتو، اوگاندا، سریلانکا، کره جنوبی، هند و ژاپن اشاره کرد.

نرخ خودکشی ساکنان ایران در گزارش سازمان جهانی بهداشت ۴.۱ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر ذکر شده است. این آمار در افغانستان ۴.۷ در مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

میزان خودکشی در سطح جهان در میان مردان بیش از زنان است. با این حال چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان از این قاعده مستثنی است. آمار خودکشی زنان چینی بیش از میزان خودکشی مردان در این کشور آسیایی است.

بیشترین روشی که برای خودکشی در جهان رایج است استفاده از طناب دار است. مسمومیت با مواد شیمیایی آفتکش و استفاده از سلاح گرم در جایگاه های بعدی قرار دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بهداشت شخصی فرانسوی‌ها؛ از عدم تعویض لباس زیر تا نشستن دست‌ها

سرمایه‌گذار آمریکایی متهم به «دلالی سکس» در زندان «خودکشی» کرد

رفع شلوغی و بی‌نظمی‌های زندگی باعث بهبود سلامت روان شما می‌شود