سازمان ملل: کشتار و شکنجه در ونزوئلا ادامه دارد

درگیری پلیس با معترضان در ونزوئلا
درگیری پلیس با معترضان در ونزوئلا Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ماه ژوئیه با انتشار جزئیاتی از شواهد بدست آمده از جوخه های مرگ که هدایت آنرا نیروهای ویژه امنیتی در ونزوئلا موسوم به FAES بر عهده دارند با استناد به گزارش یک دیده بان غیر دولتی قربانیان خشونت ها در این کشور از ۵۷ مورد جدید اعدام غیر قانونی خبر داده بود.

آگهی

سازمان ملل متحد در گزارشی که توسط یک کمیسیون ویژه تحقیق نگاشته شده به موارد متعدد نقض حقوق انسانی در ونزوئلا اشاره و نادیده گرفتن ابتدایی ترین حقوق مخالفان در این کشور را محکوم کرده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه با اشاره به آنچه در این گزارش آمده ضمن تاکید بر تکرار مواردی چون اعمال شکنجه و اعدام های غیرقانونی مخالفان تصریح کرده است که نیروهای ویژه سرکوب که مسئولیت انجام این اقدامات را برعهده دارند تحت حمایت عالی ترین سطوح دولت ونزوئلا هستند.

میشل باشله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در حضور اعضای این شورا تاکید کرده است که بر اساس مستندات بدست آمده نیروهای ویژه دولتی علاوه بر اعدام های غیرقانونی اقدام به شکنجه سربازان و دیگر افرادی می کنند که بدون طی روند معمول قضایی به زندان افتاده اند.

خانم باشله در ادامه این موارد را ناقض حقوق انسانی و منشور ملل متحد قلمداد کرده و از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خواسته است که جلوی این اقدامات را بگیرد و خاطیان را نیز تنبیه و مجازات کند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ماه ژوئیه با انتشار جزئیاتی از شواهد بدست آمده از جوخه های مرگ که هدایت آنرا نیروهای ویژه امنیتی در ونزوئلا موسوم به FAES بر عهده دارند با استناد به گزارش یک دیده بان غیر دولتی قربانیان خشونت ها در این کشور از ۵۷ مورد جدید اعدام غیر قانونی خبر داد که توسط نیروهای یاد شده در کاراکاس رقم خورده بود.

دولت ونزوئلا پیش از این گزارش منتشر شده با تکیه بر مستندات دیده بان قربانیان را «گزینشی و کاملا جانبدارانه» توصیف و اعلام کرده بود که این گزارش بر اساس شهادت های مغرضانه تنظیم و تهیه شده است.

میشل باشله همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تحریم های سخت آمریکا بر ونزوئلا را حتی اگر بر کمک های بشر دوستانه نیز تاثیر منفی نگذارد برای این کشور ویران از نظر اقتصادی نگران کننده خواند و تاکید کرد که این اقدام سهم زیادی در کوچ و آوارگی میلیون ها نفر از ساکنان این کشور داشته است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد از فروپاشی اقتصادی و نرخ تورم بسیار بالا به عنوان بخشی دیگر از اثرات مخرب تحریم ها در ونزوئلا نام برد و تاکید کرد که این عوامل در وخامت اوضاع انسانی و کوچ اجباری میلیون ها تن از مردم این کشور نقش مهمی داشته است.

بیشتر بخوانید:

به گفته خانم باشله از پایان سال ۲۰۱۵ تاکنون به تدریج بیش از چهار میلیون و سیصد هزار نفر از مردم ونزوئلا برای رهایی از اوضاع اسفناک حاکم بر کشورشان به خارج مهاجرت کرده اند.

واشنگتن از اتحادیه اروپا خواسته است که با تحریم های اعمال شده بر ضد ونزوئلا همراهی کند تا از این راه بتوان فشارها را بر کاراکاس افزایش داد و زمینه پیشرفت مذاکرات برای انتقال قدرت به خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور را فراهم کرد.

میشل باشله ماه ژوئن گذشته به ونزوئلا سفر کرد و با مسئولان و نیز مقامات اپوزیسیون این کشور دیدار و گفتگو کرد. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در آنرمان اعلام کرد که همزمان با سفرش ۸۳ نفر از اعضای اپوزیسیون از زندان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض مهاجران ونزوئلایی پس از بسته شدن مرز اکوادور

ترامپ دستور توقیف دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا را صادر کرد

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید