نمایشگاه فرانکفورت؛ سبزها خواستار توقف تولید خودروهای شاسی‌بلند شدند

نمایشگاه فرانکفورت؛ سبزها خواستار توقف تولید خودروهای شاسی‌بلند شدند
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به دلیل آلایندگی بیشتر خودروهای شاسی‌بلند، خودروسازان تلاش دارند تا نمونه‌های محصولات برقی خود را توسعه دهند.

آگهی

در آستانه گشایش نمایشگاه خودرو فرانکفورت، کنشگران محیط زیست خواستار توقف تولید خودروهای شاسی‌بلند یا اس.یو.وی شدند.

گروه‌های فعال در حوزه اقلیم از جمله گروه «صلح سبز» و «یاران محیط زیست آلمان» این موضوع را در چهارچوب کارزار بزرگ‌تری برای جلوگیری از آلایندگی ناشی از صنعت خودرو مطرح کرده‌اند.

با این همه خودروسازان بزرگ جهان که بخش مهمی از سرمایه‌گذاری خود را صرف تولید خودروهای شاسی‌بلند کرده‌اند، همچنان مدل‌های جدیدی از این نوع خودرو را راهی بازار می‌کنند. در سال ۲۰۱۳ تنها ۱۵ درصد از کل فروش خودرو در جهان مربوط به مدل‌های شاسی‌بلند بود. این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۳۵ درصد رسیده و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۵ به ۴۰ درصد برسد.

به دلیل آلایندگی بیشتر خودروهای شاسی‌بلند، خودروسازان تلاش دارند تا نمونه‌های محصولات برقی خود را توسعه دهند.

جیمز اتوود، کارشناس خودرو می‌گوید: «در حال حاضر گرایش بیشتر به ساخت خودروهای برقی است. بازار این محصول امسال خیلی بزرگ‌تر شده است. فولکس واگن مدل آی‌دی۳، پورشه مدل اسپورت تایکان و هوندا مدل کوچک و زیبای ای را ساخته است. مدل‌هایی از رنو و پژو و سایر مارک‌ها هم طراحی شده که کاملا الکتریکی هستند.»

بیشتر بخوانید:

فردیناند دودنهوفر، کارشناس دیگر خودرو می‌گوید: «خودروهای برقی به دلیل تقاضای زیاد مشتریان ساخته نمی‌شوند، بلکه کمیسیون اروپا خودروسازان را ملزم کرده تا محصولات خود را طوری طراحی کنند که دی‌اکسید کربن کمتری تولید کنند. این هدف نیز جز با تولید خودرو برقی تأمین نمی‌شود.»

در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به طور میانگین ۱۲ درصد کل دی‌اکسید کربن موجود در هوا را خودروها تولید می‌کنند. دی‌اکسید کربن اصلی‌ترین گاز دارای با اثر گلخانه‌ای است.

خودروسازان اروپایی تا آخرین روزهای پیش از فرا رسیدن موعد برگزاری نمایشگاه فرانکفورت تلاش کردند تا شرایط مد نظر اتحادیه اروپا به هدف کاهش آلایندگی خودرو را برآورده کنند تا با جریمه‌های میلیارد دلاری کمیسیون اروپا مواجه نشوند.

نمایشگاه دو سالانه خودرو فرانکفورت از ۲۱ تا ۳۱ شهریور در این شهر در مرکز آلمان برگزار می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش آلمان برای تصویب قانون کاهش انتشار گازهای آلاینده همزمان با راهپیمایی جهانی برای آب و هوا

نمایشگاه خودروی تهران؛ از لامبورگینی ایرانی تا پیکان‌های قدیمی

افت فروش خودروهای برقی فولکس واگن؛ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟