بریتانیا سفیر ایران در لندن را بدلیل «خلف وعده» بر سر مقصد نفتکش آدریان دریا۱ احضار کرد

نفتکش آدریان دریا ۱
نفتکش آدریان دریا ۱ Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بریتانیا سفیر ایران در لندن را بدلیل «خلف وعده» بر سر مقصد نفتکش آدریان دریا۱ احضار کرد

آگهی

بریتانیا در واکنش به تخلیه محموله ابر نفت کشتی ایرانی آدریان دریا۱ در سوریه و آنچه «عدم پایبندی تهران به تعهدش در باره مقصد نهایی این نفتکش» اعلام شده است سفیر ایران را احضار کرد.

وزارت امور خارجه بریتانیا در این راستا ایران را به خلف وعده متهم کرد و تحویل نفت ایرن به سوریه را نقض هنجارهای بین المللی قلمداد کرد.

در بیانیه وزرات امور خارجه بریتانیا آمده است: «ایران پیشتر بارها تضمین داده بود که نفتکش آدریان دریا محموله خود را تحویل طرف های مرتبط با تحریم سوریه نمی دهد اما این تعهدات را زیر پا گذاشت و در نهایت محموله نفتی را به سوریه و رژیم قاتل اسد داد.»

در این بیانیه به نقل دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا آمده است که «رفتار ایران امنیت منطقه را برهم زده» و لندن قصد دارد در ماه جاری میلادی این موضوع را در سازمان ملل متحد مطرح خواهد کند.

نفتکش آدریان دریا ۱ چهارم ژوئیه در حالی که گریس ۱ نامیده می شد و پرچم پاناما را با حمل می کرد در سواحل جبل الطارق توسط پلیس و ماموران این منطقه تحت حاکمیت بریتانیا توقیف شد.

دولت محلی جبل الطارق و ایالات متحده آمریکا پس از توقیف گریس ۱ اعلام کردند که این نفتکش قصد داشت بیش از دو میلیون بشکه نفت خام را در سواحل سوریه تخلیه کند، مسئله ای که ایران آنرا انکار کرد.

ایران بدون آنکه از مقصد نهایی این نفتکش سخنی به میان آورد ادعای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی را رد کرد اما بنا به گزارش هایی که پس از آزادی آدریان دریا۱ منتشر شد رسانه ها از تخلیه محموله این نفتکش در ساحل طرطوس سوریه خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نفت‌کش بریتانیایی «استنا ایمپرو» بندرعباس را به مقصد دبی ترک کرد

سفیر ایران در پاسخ به وزارت خارجه بریتانیا: مقصد نفت‌کش را خریدار نفت مشخص می‌کند