طرح سازمان ملل برای مقابله با حمله به اماکن مذهبی دنیا کلید خورد

طرح سازمان ملل برای مقابله با حمله به اماکن مذهبی دنیا کلید خورد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در مجمع عمومی از اجرای طرحی خبر داد که طبق آن با حمله به اماکن مذهبی مقابله می‌شود. وی این طرح را در راستای مقابله با نفرت و خشونت در سراسر دنیا توصیف کرد.

آگهی

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه، ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در مجمع عمومی از اجرای طرحی خبر داد که طبق آن با حمله به اماکن مذهبی مقابله می‌شود. وی این طرح را در راستای مقابله با نفرت و خشونت در سراسر دنیا توصیف کرد.

دبیر کل سازمان ملل گفت: «جهان ما با گسترش یهودی ستیزی، افزایش نفرت‌ علیه مسلمانان و حمله به مسیحیان و عدم تحمل سایر گروه‌های مذهبی روبرو است.»

در ماه‌های اخیر برخی یهودیان در کنیسه‌های خود کشته شدند، در مساجد به مسلمانان حمله شد و مسیحیان در زمان دعا و نیایش مورد حمله قرار گرفتند
آنتونیو گوترش
دبیرکل سازمان ملل متحد

وی افزود: «در ماه‌های اخیر برخی یهودیان در کنیسه‌های خود کشته شدند، در مساجد به مسلمانان حمله شد و مسیحیان در زمان دعا و نیایش مورد حمله قرار گرفتند.»

آقای گوترش به درخواستش از میگل موراتینوس، نماینده ارشد سازمان ملل متحد در امور ائتلاف تمدن‌ها اشاره کرد و گفت: «خواستم در این موضوع یک برنامه اقدام برای سازمان ملل تهیه شود تا در زمینه حمایت از اماکن مذهبی مشارکت داشته باشیم.»

این طرح توصیه‌های مشخصی را به کشورهای عضو در تلاش‌ برای اطمینان از امن بودن اماکن مذهبی ارائه می‌کند تا نمازگزاران بتوانند آئین‌های خود را با آرامش برپا دارند.

طرح اقدام سازمان ملل بر اساس اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر است

طرح اقدام سازمان ملل برای حفاظت از مکان‌های مذهبی بر پایه هفت اصل اعلامیه جهانی حقوق بشر بنا شده است که شامل احترام به همه مردم، مسئولیت ایجاد تفاهم متقابل، تنوع در پذیرش و احترام به اختلاف‌ها بین انسان‌ها، تقدم گفت‌وگو، همبستگی، واکنش مشترک در صورت تلاش برای تفرقه و پاسخ یکپارچه درصورت حمله است.

طبق این طرح، نقشه اماکن مذهبی دنیا برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی گردآوری می‌شود. از سوی دیگر اقدام‌های پیشگیرانه نیز اتخاذ می‌شود.

این طرح بر اساس آموزش با توجه به ابتکار لبنان در ایجاد آکادمی برای گفت‌وگو بین انسان‌ها شکل گرفته است. این طرح همچنین با هدف ترغیب کشورهای عضو سازمان ملل برای تدوین راهبردهای امنیت ملی برای اماکن آسیب پذیر مذهبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان دادگستری اروپا: منع ذبح شرعی بدون بیهوشی تعادل بین آزادی مذهب و حقوق حیوانات است

خطابه عید پاک پاپ فرانسیس در سایه حمله به کلیساها در سریلانکا

مسلمانان هزاران دلار برای قربانیان حمله به کنیسه پیتسبرگ جمع‌آوری کردند