اختلال شدید تردد در پایتخت فرانسه در پی اعتصاب بزرگ شبکه حمل و نقل شهری

متروی پاریس
متروی پاریس Copyright خبرگزاری فرانسه
Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از اعتصاب سراسری کارکنان این شبکه حمل و نقل که تحت نظارت دولت اداره می شود به عنوان بزرگترین حرکت اعتراضی در این مجموعه پس از اکتبر ۲۰۰۷ نام برده می شود.

آگهی

شبکه حمل و نقل شهری پاریس روز جمعه در پی بزرگترین اعتصاب کارکنان در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی دستخوش اختلال های شدید خواهد بود به نحوی که ساکنان پایتخت فرانسه برای تردد با وسائل نقلیه عمومی با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

بر این اساس گفته می شود که ۱۰ خط متروی پاریس به کلی تعطیل خواهد بود و خطوط دیگر به صورت جزئی فعالیت خواهند کرد؛ از قطارهای که مرکز پایتخت به مناطق حومه را به هم متصل می کنند و نیز تراموهای درون شهری در این روز خبری نخواهد بود و تنها یک سوم اتوبوس های شهری در خطوط تعیین شده فعال هستند.

چندین اتحادیه و سندیکای کارگری در شبکه حمل و نقل پاریس پیش از این با اعلام اعتصاب عمومی برای برگزاری تظاهرات گسترده بر ضد اصلاحات پیشنهادی برای حقوق بازنشستگی فراخوان داده بودند.

از اعتصاب سراسری کارکنان این شبکه حمل و نقل که تحت نظارت دولت اداره می شود به عنوان بزرگترین حرکت اعتراضی در این مجموعه پس از اکتبر ۲۰۰۷ نام برده می شود.

شبکه حمل و نقل شهری پاریس با توجه به مختل شدن روند عادی تردد در پایتخت تسهیلاتی در اختیار شهروندان گذاشته تا بتوانند به نوعی از تبعات این حرکت اعتراضی بر برنامه روزانه خود بکاهند. رایگان کردن استفاده از شبکه دوچرخه های شهری و موتورهای برقی اشتراکی به مدت ۳۰ دقیقه از جمله این راه کارها اعلام شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه؛ اعتصاب کارکنان دولت و واهمه دولت ازعدم توزیع سوخت به پمپ بنزین ها

ویدئو؛ تظاهرات بر ضد خشونت خانگی علیه زنان در پاریس

فرانسه؛ فراخوان به اعتصاب کامیونداران در بحبوحه جنبش جلیقه زردها