سندرز: آقای ترامپ اجازه نمی‌دهیم به خاطر دیکتاتوری بی‌رحم سعودی جنگ دیگری آغاز کنید

سندرز: آقای ترامپ اجازه نمی‌دهیم به خاطر دیکتاتوری بی‌رحم سعودی جنگ دیگری آغاز کنید
Copyright REUTERS
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنی سندرز پس از گمانه زنی‌ها و اعلام دولت ایالات متحده مبنی بر عاملیت ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، خطاب به دونالد ترامپ گفت که کنگره آمریکا تنها «به خاطر درخواست دیکتاتوری بی‌رحم سعودی» اجازه جنگ دیگر در خاورمیانه را نمی‌دهد.

آگهی

برنی سندرز، نماینده سنای آمریکا روز دوشنبه با انتشار توییتی خطاب به رئیس جمهوری این کشور گفت که بر اساس قانون اساسی ایالات متحده «تنها کنگره می‌تواند اعلان جنگ کند.»

وی در این توییت نوشت: «آقای ترامپ، قانون اساسی ایالات متحده بسیار روشن است. تنها کنگره [و نه رئیس جمهور] می‌تواند اعلام جنگ کند. و کنگره به شما اجازه نخواهد داد تنها به این خاطر که دیکتاتوری بی‌رحم سعودی به شما گفته جنگ دیگری را در خاورمیانه آغاز کنید.»

آمریکا، تهران را به دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی عربستان متهم کرده است. 

در پی این حملات که حوثی‌های یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفتند دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: «تاسیاست نفتی عربستان سعودی مورد حمله قرارگرفته است. ما در حال بررسی هستیم و به فراخور این که چه گروه و چه کشوری در حملات دست داشته است وارد عمل خواهیم شد.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز نوشت: «در حالی که روحانی و ظریف مدعی دیپلماسی‌اند، ایران پشت ۱۰۰ حمله به عربستان است. و اکنون در میانه تلاش‌ها برای کاهش تنش، حملات بی‌سابقه‌ای به منابع تامین انرژی جهان صورت گرفته است. نشانه‌ای از این که این حملات از یمن شکل گرفته در دست نیست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سندرز: در نشست لابی هوادار اسرائیل شرکت نمی‌کنم

واکنش ترامپ به حمله به تاسیسات نفتی عربستان: آماده اقدام نظامی هستیم

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست