طالبان در تهران؛ افغانستان: میزبانی از این گروه خلاف تمام اصول است

طالبان در تهران؛ افغانستان: میزبانی از این گروه خلاف تمام اصول است
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالیکه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سفر هیاتی سیاسی از طالبان به تهران را تایید کرد، دولت افغانستان در واکنس به این موضوع گفت که میزبانی از طالبان خلاف تمام اصول است.

آگهی

در حالیکه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سفر هیاتی سیاسی از طالبان به تهران را تایید کرد، دولت افغانستان در واکنش به این موضوع گفت که میزبانی از طالبان خلاف تمام اصول است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح امروز گفت: «اخیرا و در چارچوب رایزنی‌های فراگیر جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌ها در افغانستان هیاتی سیاسی از گروه طالبان با سفر به کشورمان درخصوص آخرین تحولات جاری در افغانستان با مقامات ذیربط ایرانی گفتگو و تبادل نظر کردند.»

پیش‌تر خبرگزاری تسنیم ایران نزدیک به سپاه پاسداران در خبری نوشته بود که اعضای دفتر سیاسی گروه طالبان افغانستان وارد تهران شدند و با برخی مسئولان وزارت امور خارجه و سایر مقام‌های ایرانی دیدار کردند.

طبق نوشته تسنیم، اعضای دفتر سیاسی طالبان در ملاقات با مقام‌های ایرانی در تهران درباره مذاکرات صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند. روند صلح، مذاکرات بین‌الافغانی و توقف مذاکرات صلح میان طالبان و آمریکا از جمله موضوعات مورد بحث میان اعضای دفتر سیاسی طالبان و مقام‌های جمهوری اسلامی بوده است.

سخنگوی دولت افغانستان: میزبانی از طالبان خلاف تمام اصول است

همزمان با تایید این سفر، صدیق صدیقی، سخنگوی دولت افغانستان در توئیتی نوشت: «طالبان‌ هم چنان افغان‌ها را می‌کشند و با افتخار مسوولیت آنرا بر عهده می‌گیرند. روایت طالبان جنگ، خشونت و کشتار مردم است.»

وی تاکید کرد که طالبان یک خطرجدی برای امنیت منطقه و جهان است.

آقای صدیقی با گلایه از میزبانی از این گروه نوشت: «میزبانی از این گروه، خلاف تمام اصول و روابط میان کشورهاست و به ویژه برای حکومت افغانستان که همیشه خواهان روابط حسنه با همسایه‌های خود است.»

مذاکرات طالبان و آمریکا در حالی که به توافق نهایی نزدیک شده بود روز از روز یکشنبه ۱۷ شهریور توسط دونالد ترامپ و به‌بهانه کشته شدن یک سرباز آمریکایی توسط طالبان لغو گردید.

ظاهرا گروه طالبان تصمیم گرفته است پس از لغو مذاکراتش با طرف آمریکایی به دیپلماسی خود جهت رسیدن به صلح در افغانستان ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:گروهی از اعضای طالبان در مسکو با نماینده ولادیمیر پوتین ملاقات کردند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو مقام ارشد نظامی ایران در پی درگیری مرزی با طالبان به سیستان و بلوچستان رفتند

واکنش تند امیرعبداللهیان به مقام‌های طالبان در مورد حق‌آبه ایران: به رسمیت نمی‌شناسیمتان

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد