ماکرون: رودررو نشدن با معضل مهاجرت، مردم را به سمت راست افراطی سوق می‌دهد

ماکرون: رودررو نشدن با معضل مهاجرت، مردم را به سمت راست افراطی سوق می‌دهد
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در دیدار با هم حزبی‌های خود از لزوم رودررو شدن مستقیم با معضل مهاجرت سخن رانده است.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با حدود دویست نفر از نمایندگان حزب «جمهوری به پیش» که در پارلمان و سنای این کشور حضور دارند اعلام کرد که باید با معضل مهاجرت رودرو شد و از آن روی برنگرداند.

آقای ماکرون با اعلام اینکه حزب جمهوری به پیش نباید یک «حزب بورژوایی» بی تفاوت باشد، گفت رودررو نشدن با مشکل مهاجرت «که توده های مردم با آن دست به گریبان هستند » باعث خواهد شد آن ها به سمت گروه‌های راست افراطی سوق داده شوند.

وی گفت: «مسئله این است که آیا می‌خواهیم یک حزب بورژوا باشیم یا نه. بورژواها مسئله‌ای با این معضل ندارند. آن‌ها مهاجری نمی‌بینند. این توده‌های مردم هستند که با این مسئله درگیر هستند. چپ برای دهه‌ها نخواسته است که با این مشکل رودررو شود به همین خاطر طبقات مردمی به سمت راست افراطی سوق پیدا کرده‌اند.»

رئیس جمهوری فرانسه که در میان نمایندگان حزب «جمهوری به پیش» و دیگر احزاب متحد با دولت از جمله رهبران حزب مردم صحبت می کرد گفت که اولویت‌های دولتش در دو سال پیش رو محیط زیست، مبارزه با بیکاری و تامین امنیت و مهاجرت خواهد بود. پارلمان فرانسه در دو هفته آینده در روز ۳۰ سپتامبر و ۲ اکتبر به بحث درباره سیاست‌های مهاجرتی تازه خواهد پرداخت.

شاخه اجتماعی حزب «جمهوری به پیش» پیشتر از وضع احتمالی سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی و قطع کمک های حمایتی دولت به پناهجویان ابراز نگرانی کرده بود.

امانوئل ماکرون در سخنرانی خود گفت: «در برخی از مواقع حس بشردوستی زیاد، ما را به‌صورت افراطی سهل انگار می کند.»

رئیس جمهوری فرانسه با اعلام اینکه فرانسه «مهد مهاجران» بوده است، در عین حال تاکید کرد که حمایت بیش از حد از پناهجویان «انسان را کاملا از واقعیت ها دور می سازد».

وی با بیان اینکه خود را به حق پناهندگی اصولی متعهد می داند، سوءاستفاده از این حق را رد کرد و گفت: «جمعیت [مهاجران] ورودی در اروپا هیچ‌گاه تا به این اندازه پایین نبوده است و [این درحالی است که] تقاضاهای پناهندگی در فرانسه هیچ‌وقت تا به این اندازه زیاد نبوده‌اند.»

رئیس جمهوری فرانسه خواست تا همه شهروندان و دولتمداران بدون حاشیه به بحران مهاجرت نگاه کنند تا بهتر بتوانند برای این بحران راه حل پیداکنند. مخالفان دولت، امانوئل ماکرون را متهم می کنند به دلیل جذب رای طبقه فرودست و مردمی فرانسه در زمینه مهاجرت سیاست های «راست گرایان افراطی» از جمله مارین لوپن را درپیش گرفته است.

در همین زمان مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای افراطی «اجتماع ملی»، سخنان آقای ماکرون را «برای مصارف انتخاباتی» خواند و گفت نمایندگان حزب رئیس جمهور در مجلس طی هفته های اخیر تمامی پیشنهادهای حزب اجتماع ملی را برای اصلاح قوانین مهاجرتی و از جمله حق پناهجویی «رد کرده اند».

سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون در زمینه مهاجرت از ابتدای ورود به کاخ الیزه با انتقاداتی مواجه بوده است. کارشناسان حقوق پناهندگان و پاره ای از انجمن های غیردولتی فعال در این زمینه می گویند سیاست‌های سختگیرانه دولت امانوئل ماکرون در برخی موارد یادآور دولت های راست‌گرای پیش از وی از جمله دولت نیکلا سارکوزی هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شش ماه زندان برای فعالان راست افراطی که مانع ورود پناهجویان به فرانسه می‌شدند

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

اسلواکی توافق مهاجرتی اتحادیه اروپا را اجرایی نمی‌کند