استناد پوتین به آیه قرآن در حضور روحانی و اردوغان

تصویر از ویدیوی اسوشیتدپرس
تصویر از ویدیوی اسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری ایران در نشست خبری روز دوشنبه، ۱۶ سپتامبر به یک آیه از قرآن اشاره کرد و در ادامه مقام‌های عربستان سعودی را مورد خطاب قرار داد.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه در کنفرانس خبری که با حضور رئیسان جمهوری ترکیه و ایران برگزار شد به یک آیه قرآنی اشاره کرد.

او که در کنار حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران و رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه نشسته بود به پرسشی درباره حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی به آیه‌ای از قرآن استناد کرد که در آن مخالفت با خشونت‌ورزی مگر در شرایط حمایت از قوم و خویش مورد اشاره شده است.

«ما حاضریم به عربستان کمک کنیم»

آقای پوتین همچنین افزود: « قرآن کریم به غیرقابل قبول بودن هرگونه خشونتی اشاره دارد مگر زمانی که پای حمایت از خویشاوندان شما در میان باشد.»

او در ادامه تاکید کرد: «ما حاضریم به عربستان سعودی برای حمایت از قوم و خویش یا همان ملتش هرگونه کمکی ارایه کنیم.»

رییس‌جمهوری روسیه در ادامه نکته‌ای را خطاب به رهبران سیاسی عربستان سعودی مطرح کرد.

«عربستان همان کاری را کند که ایران و ترکیه کردند»

به گفته آقای پوتین «کافی است رهبران عربستان سعودی تصمیم خردمندانه‌ای اتخاذ کنند، همانطور که رهبری ایران با خرید سامانه موشکی اس‌۳۰۰ انجام داد و همان مسیری که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه با خرید آخرین مدل سامانه دفاعی اس‌۴۰۰ طی کرد.»

زمانی که رئیس جمهوری روسیه در حال توضیح این نکات بود دوربین روی چهره برخی سیاستمداران ایرانی تمرکز کرده بود که با خنده به سخنان وی گوش می‌دادند، افرادی چون محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی و امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مصوبه جدید مجلس روسیه: شرایط شناسایی و محکومیت خبرنگاران نفوذی دشمن

پوتین ۶۷ سالگی‌اش را در کوه‌های سیبری جشن گرفت

سازمان ملل: نشست آستانه برای سوریه بی‌حاصل بود