فرانسه برای بررسی حمله نفتی به عربستان کارشناس اعزام می‌کند

فرانسه برای بررسی حمله نفتی به عربستان کارشناس اعزام می‌کند
Copyright Reuters
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه روز چهارشنبه ۱۸ سپتامبر اعلام کرد این کشور برای بررسی حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گروهی از کارشناسان را اعزام خواهد کرد.

آگهی

دفتر ریاست‌ جمهوری فرانسه روز چهارشنبه ۱۸ سپتامبر اعلام کرد که این کشور برای بررسی حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گروهی از کارشناسان را اعزام خواهد کرد.

کاخ الیزه در بیانیه خود گفته است که مانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه حمله را به شدت محکوم کرده و به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اطمینان داده است که فرانسه متعهد به ثبات در خاورمیانه باقی خواهد ماند.

در این بیانیه آمده است: «در پاسخ به درخواست عربستان سعودی، رئیس‌جمهور ماکرون به ولیعهد اطمینان داد که فرانسه کارشناسانی را به این کشور خواهد فرستاد تا در تحقیقات مربوط به یافتن منشاء و چگونگی نحوه انجام این حملات مشارکت کنند.»

روز شنبه ۲۳ شهریور تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در «بقیق» و «خریص» مورد حمله قرار گرفتند. بقیق و خریص به ترتیب در ۷۰ و ۲۷۰ کیلومتری ظهران، بزرگ‌ترین مجتمع پالایشگاهی جهان قرار دارند و حمله روز شنبه به این مناطق عرضه حدود نیمی از نفت این کشور معادل ۵ درصد نفت جهان را مختل کرد.

ایالات متحده، ایران را متهم کرده است که در این عملیات علیه مواضع غیرنظامی در عربستان دست داشته است. مقامات رسمی آمریکا به رسانه‌ها گفته‌اند داده‌هایی ماهواره‌ای در اختیار دارند که نشان می‌دهد حمله از مبدا خاک ایران و به وسیله موشک‌های کروز انجام شده است.

ایران اتهام مشارکت در حمله را رد می‌کند، هرچند حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران، گفته است این حملات باید به عنوان «هشداری برای عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن» تلقی شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه احتمال عاملیت حوثی‌ها در حمله به عربستان را ضعیف دانست

گفتگوی بن سلمان و ماکرون در پاریس؛ چالش‌های عربستان به قوت خود باقی است

رئیس جمهوری اوکراین وارد عربستان شد؛ گفتگوهای صلح زلنسکی و بن‌سلمان در ریاض