کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه هم چنان به اتهام جاسوسی در زندان می ماند

کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه هم چنان به اتهام جاسوسی در زندان می ماند
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه ترکیه اعلام کرد مترجم و راهنمای کنسولگری آمریکا در ترکیه، که به اتهام جاسوسی برای شبکه فتح الله گولن در بازداشت است، همچنان تا برگزاری دادگاه جدید در ماه دسامبر آبنده در زندان باقی می ماند.

آگهی

به گفته یکی از وکلای دادگستری دادگاهی در ترکیه، کارمند کنسولگری ایالات متحده که به اتهام جاسوسی در بازداشت به سر می برد هم چنان تا برگزاری دادگاه بعدی، ماه دسامبر آینده، باید در زندان بماند.

متین توپوز، مترجم و رابط «سازمان مبارزه با مواد مخدر» در کنسولگری ایالات متحده، نزدیک به ۲۳ ماه است که به اتهام جاسوسی در زندان است. وکیل او هالیت آکالپ، می گوید یازدهم دسامبر آینده دادگاه وی برگزار خواهد شد.

آقای توپوز متهم به جاسوسی برای شبکه فتح الله گولن، رهبر مخالفان ترکیه است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، آقای گولن را طراح کودتای نافرجام سه سال پیش می داند.

کاخ سفید بارها با حمایت از متین توپوز اعلام کرده که او بی گناه است و خواستار آزادی او شده است. دادگاه ترکیه می گوید دلیل بازداشت طولانی آقای توپوز حضور شاهد دیگری در دادگاه است اما وکلای این کارمند کنسولگری آمریکا می گویند شاهد دیگری در این پرونده وجود خارجی ندارد. متین توپوز در آخرین دفاعیاتش اعلام کرده است که بی گناه است و خواسته تا از زندان آزاد شود.

خبرگزاری رویترز ادعا می کند که وکلای آقای توپوز خواستار محاکمه وی توسط دادگاه حقوق بشر اروپا شده اند. آنها درخواست خود را در ماه ژانویه گذشته مطرح کرده اند و قضات این دادگاه با این درخواست موافقت کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«من نمی‌توانم سکوت کنم»: نماهنگ ۱۵ دقیقه‌ای رپ در اعتراض به وضع موجود در ترکیه

ترکیه شهرداران سه شهر کردنشین را به اتهام ارتباط با حزب کارگران کردستان برکنار کرد

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد