لودریان: اعضای فرانسوی به داعش باید در محل ارتکاب جرم محاکمه شوند

لودریان: اعضای فرانسوی به داعش باید در محل ارتکاب جرم محاکمه شوند
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات فرانسه ضمن تاکید بر محاکمه اعضای داعش در محلی که مرتکب جرم شده‌اند پیش از این برای بازگرداندن کودکان جهادگران فرانسوی چراغ سبز نشان داده بود.

آگهی

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه بار دیگر تاکید کرد که موضع وی و کشورش در قبال سرنوشت اعضای فرانسوی داعش، تغییری نکرده و آنها اجازه بازگشت به کشورشان را ندارند.

آقای لودریان که با شبکه خبری «سی نیوز» گفتگو می کرد، در ادامه یادآور شد که به‌رغم شکایت خانواده‌های اعضای فرانسوی داعش، موضوع برخورد با این افراد که اکنون در اردوگاه‌های مناطق کرد نشین سوریه گرفتار شده اند، به قوت خود باقی است.

آقای لودریان در این خصوص گفت: «باید به حقایق ماجرا توجه بیشتری کرد. مردان و زنانی از فرانسه به صفوف داعش پیوسته و در سوریه با کشورشان جنگیده‌اند. آنها باید در همان محلی که دست به ارتکاب جرم زده‌اند، محاکمه شوند.»

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: «من از نیروهای مرد و زن داعش و نیز همسران آنها سخن می‌گویم که دشمنان فرانسه هستند زیرا به گروهی پیوسته‌اند که از دور هدایت حمله به فرانسه را برعهده داشتند. آنها به فرانسه حمله کرده و فرانسوی‌ها را در کشور خودشان کشته‌اند.»

گفته می‌شود که ده‌ها خانواده از جمله زنان و کودکان اعضای فرانسوی داعش با شکایت از وزیر امور خارجه این کشور وی را به ممانعت از کمک رسانی به اتباع گرفتار شده فرانسوی در سوریه متهم کرده‌اند.

خانواده و نزدیکان اتباع فرانسوی پیوسته به داعش که پس از شکست این گروه افراطی در سوریه و عراق اینک در انتظار محاکمه به سر می برند وزیر امور خارجه را به دلیل مخالفت آشکار و عامدانه با بازگردانده شدن زنان و کودکان و بستگان اعضای داعش به شدت مورد سرزنش قرار داده اند.

بیشتر بخوانید:

این درحالی است که مقامات فرانسوی ضمن تاکید بر محاکمه پیوستگان به داعش در محلی که مرتکب جرم شده‌اند پیش از این برای بازگرداندن کودکان و بازماندگان جهادگران فرانسوی چراغ سبز نشان داده بود.

ژان ایو لودریان در این خصوص یادآوری کرده است که هفده یتیم خردسال و فرزند زیر سن قانونی جهادگران طی ماه های گذشته به فرانسه بازگردانده شده‌اند. با این وجود وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرده است که والدین این دسته از کودکان و خردسالان مشمول عملیات بازگشت نمی‌شوند و به آنها اجازه برگشتن به کشورشان داده نخواهد شد.

به گزارش مقامات فرانسه حدود ۴۵۰ شهروند فرانسوی مرتبط با داعش، اکنون در سوریه یا در زندان‌ هستند یا در اردوگاه پناهندگان به سر می برند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کودکان اروپایی داعش؛ آیا کودکان برای جنایات والدینشان مجازات شوند؟

گزارش ویژه یورونیوز؛ تفکر افراطی همچنان در کمین جوانان اروپایی است

چهار کودک یتیم از والدین داعشی به آلمان تحویل داده شدند