گرتا تونبرگ به دیدار باراک اوباما رفت

تصویر از ویدیوی رویترز، بنیاد اوباما
تصویر از ویدیوی رویترز، بنیاد اوباما
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست سوئدی با باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده دیدار کرد.

آگهی

گرتا تونبرگ فعال محیط زیست سوئدی که این روزها در ایالات متحده به سر می‌برد به دیدار باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین این کشور رفت.

گزارش این دیدار توسط بنیاد اوباما منتشر شده و در آن بخشی از گفت‌وگوی این دو نفر آمده است. آقای اوباما از گرتا می‌پرسد که تظاهرات محیط‌ زیستی جمعه‌ها در نیویورک و واشنگتن چطور پیش می‌رود؟ گرتا در پاسخ می گوید که از فعالیت‌های محیط زیستی در کنار نسل جوان آمریکایی‌ها راضی است.

گرتا تونبرگ با هدف کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی در سفری دو هفته‌ای و از مسیر دریا خودش را با قایق به ایالات متحده رساند. او روز چهارشنبه ۱۴ اوت با قایق بادبانی از مسیر اقیانوس اطلس راهی نیویورک شد تا بتواند در اجلاس سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی حاضر شود. او همچنین این روزها در تجمع‌های اعتراضی دانش‌آموزان و دانشجویان و فعالان محیط زیستی در ایالات متحده شرکت می‌کند.

۲۰ اوت ۲۰۱۸ سالگرد روزی است که گرتا تونبرگ، نوجوان سوئدی فعالیت محیط زیستی‌اش را به طور جدی آغاز کرد. آن روز گرتای ۱۵ ساله از مدرسه مرخصی گرفت تا بیرون پارلمان سوئد با پلاکاردی در دست به تنهایی تظاهرات کند.

از آن پس بود که دانش‌آموزان از کشورهای مختلف به درخواست او پاسخ مثبت داده و بارها در تجمع‌های خیابانی حاضر شدند. این تجمع‌ها تاکنون به ۱۰۰ کشور جهان تسری یافته است.

این نوجوان سوئدی حالا در ۱۶ سالگی به سمبلی از مبارزه علیه تغییرات آب‌ وهوایی بدل شده و توجه جهانیان را به خود و محیط زیست جلب کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

باراک اوباما برنده جایزه امی برای روایت‌گری در یک مستند نتفلیکس شد

ده‌ها هزار دانش‌آموز نیوزیلندی در اعتراض به تغییرات آب و هوایی تجمع کردند

گرتا تونبرگ: ما در آستانه یک انقراض گسترده قرار گرفتیم