عذرخواهی جاستین ترودو در پی انتشار عکسش با صورت سیاه

 عذرخواهی جاستین ترودو در پی انتشار عکسش با صورت سیاه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«نباید آن کار را انجام می‌دادم. واقعا متاسفم. این کار در زمانی انجام شد که فکر نمی‌کردم نژادپرستانه باشد اما الان می‌دانم که این کار نژادپرستانه بود.»

آگهی

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در پی انتشار عکسی از وی در یک مهمانی در سال ۲۰۰۱ که چهره، گردن و دستهایش را به رنگ سیاه درآورده و لباس علاءالدین پوشیده بود، عذرخواهی کرد.

نخست وزیر کانادا که چهارشنبه شب در داخل هواپیما با خبرنگاران صحبت می کرد گفت که در آن زمان فکر نمی کرده است که این کار، اقدامی نژاد‍پرستانه باشد «اما حالا می دانم که این کار نژاد‍پرستانه بوده است.» وی همچنین افزود: «نباید آن کار را انجام می‌دادم. واقعا متاسفم. این کار در زمانی انجام شد که فکر نمی‌کردم نژادپرستانه باشد اما الان می‌دانم که این‌کار نژادپرستانه بود.»

مجله تایم روز چهارشنبه این عکس را منتشر کرد و نوشت که این عکس در کتاب یادنامه سالیانه دانشگاه وست پوینت گری که جاستین ترودو در آن زمان در آنجا تدریس می کرده، و در جریان مهمانی موسوم به «پارتی هزار و یک شب» منتشر شده است. در این مهمانی مسئولان مدرسه خود را به شکل شخصت‌های داستان علاءالدین گریم کرده بودند. آقای تردو در آن زمان ۲۹ سال داشته است.

جاستین ترودو همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا او کارهای دیگری از این دست انجام داده است یا خیر، گفت: «وقتی دبیرستان بودم در یک شوی استعدادیابی با رنگ سیاه آرایش کردم و آهنگ «Day-o» را خواندم.» ایوان سولومون که یک برنامه سیاسی در تلویزیون کانادا دارد عکس آقای ترودو در سال‌های دبیرستان را پیدا کرده است که با تغییر چهرش به شکل سیاهپوستان در حال خواندن این آهنگ است.

آهنگ «Day-o» یک قطعه فولکوریک جامائیکایی است که بوسیله هری بیلفونت خواننده و فعال حقوق مدنی آفریقایی-آمریکایی خوانده شده است. این قطعه از کارگران شب کاری سخن می گوید که باید تا طلوع صبح موزها را بار کشتی‌ها کنند.

رسوایی عکس نژاد‍پرستانه در حالی رخ می دهد که جاستین ترودو در تلاش است تا در انتخابات ماه اکتبر کانادا بار دیگر پیروز شود، او همچنین با کارزا انتخاباتی دشواری روبروست چرا که رسوایی فساد در دولتش و اتهام سوء استفاده از مقامش برای مطرح نشدن اتهام فساد علیه یک شرکت بزرگ کانادایی از موضوعات مطرح در این کارزار انتخاباتی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دفاع ۹۰ دقیقه‌‌ای ترودو در پارلمان کانادا درباره «رسوایی» موسسه خیریه

ترودو و تشکیل دولت اقلیت؛ اکنون در صحنه سیاسی کانادا چه اتفاقی می‌افتد؟

ترودو: سرویس‌های اطلاعاتی کانادا فایل صوتی قتل خاشقجی را شنیده‌اند