نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ برلین؛ هوش مصنوعی در فناوری‌های خانگی

نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ برلین؛ هوش مصنوعی در فناوری‌های خانگی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایشگاه «ایفا» ۲۰۱۹ پانزدهم تا بیستم شهریور ماه امسال در برلین آلمان برگزار شد. کنترل با صدا و هوش مصنوعی دو محور اصلی این رویداد بود. از امسال استارتاپ‌های ژاپنی نیز کانون توجه هستند.

آگهی

فناوری لوازم الکترونیکی و لوازم برقی خانگی در آینده چگونه تغییر می‌کند؟ پاسخ‌ها را می‌توان به راحتی در نمایشگاه «ایفای» برلین، یکی از نمایشگاه‌های تجاری برتر جهان، یافت.

نمایشگاه «ایفا» ۲۰۱۹ پانزدهم تا بیستم شهریور ماه امسال درهای شهر برلین آلمان را به روی نوآوران دنیای تکنولوژی و علاقمندان به این حوزه بازکرد. این رویداد یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های آلمان در زمینه وسایل الکتریکی و خانگی محسوب می‌شود. کنترل با صدا و هوش مصنوعی دو محور اصلی نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ بود. از امسال استارتاپ‌های ژاپنی نیز کانون توجه هستند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در نمایشگاه امسال، بخش «ایفا نکست» (IFA NEXT) به معرفی و عرضه نوآوری جهانی پرداخته بود. در این بخش از نمایشگاه، استارتاپ‌های ژاپنی نیز نوآوری‌های خود را عرضه کردند. ژاپن از امسال شریک نمایشگاه ایفا در عرضه فناوری نوین جهانی است.

از اختراعات معرفی شده در این نمایشگاه پوست الکترونیکی است که توسط استارتاپ «زنوما» (Xenoma) طراحی شده است. این پوست الکترونیکی به شکل شلوار و آستین‌های هوشمندی که حرکات بدن را نشان می دهد طراحی شده است. بیانکا هامان از بخش روابط عمومی زنوما که نمونه پوست الکترونیکی را به تن داشت در این باره توضیح داد:

«من اکنون شلوار پوست الکترونیکی را پوشیده‌ام. این شلوار هفت سنسور دارد که حرکات را به هاب که در اینجا در پشت‌سر من قرار دارد، منتقل می‌کند. این هاب داده‌ها را از طریق بلوتوث به رایانه و مانیتور ما ارسال می کند. و سپس می توانید حرکات کاملاً واضح را به شکل ساده و حتی در مقیاس بزرگتر روی مانیتور به طور زنده مشاهده کنید.»
این فناوری در حوزه‌های مختلف، از جمله ورزش و پزشکی کاربرد دارد و می‌تواند به بیماران در حال توانبخشی کمک کند.

بیشتر بخوانید:

شرکت ژاپنی «اسکای درایو» (Skydrive) از دیگر غرفه‌داران «ایفانکست» بود. این شرکت در حوزه تولید تاکسی‌های آینده، که مجهز به سه چرخ و چهار ملخ برای پرواز در مواقع ترافیک است، فعالیت دارد.

توموهیرو فوکوزاوا، رئیس این شرکت، می‌گوید: «ما باید نه تنها راست یا چپ بلکه بالا و پایین را کنترل کنیم. اما نکته خوشحال‌کننده این است که مهارت‌های رانندگی خودرو به پیچیدگی بالگرد یا هواپیما نیست. خوب است که شما برای رانندگی به مهارت‌های خلبانی هواپیما یا بالگرد احتیاجی ندارید. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهیم به جلو، عقب و راست و چپ حرکت کردن است. و هر کسی که می‌تواند یک پهپاد را هدایت کند می‌تواند با وسايل نقلیه هوایی آینده تردد داشته باشد.»

اولین پرواز آزمایشی تاکسی‌های تولیدی «اسکای درایو» برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:

بخش غرفه‌های ژاپن نمایشگاه ایفا امسال مجهز به نمایشگر هولوگرافیک بود که ویدئوهایی را بدون صفحه پخش می‌کرد.

کازوهیرو یاماموتو، رئیس ارشد برنامه‌ریزی راهبردی جهانی شرکت «آسوکانت» (ASUKANET) از دیگر شرکت‌های ژاپنی حاضر، می‌گوید: «ما می خواهیم از نوآوری‌های کاربردوست برای جامعه‌ای فراگیر و انسان‌محور پشتیبانی کنیم.»

صدای ما چه چیزی را فاش می‌کند؟ استارتاپ ژاپنی «امپت» (Empath)، از دیگر غرفه‌داران «ایفانکست» با تجزیه و تحلیل روش صحبت کردن ما تلاش می‌کند احساسات ما را تشخیص دهد.

هازومی یامازاکی، از مدیران این شرکت درباره این فناوری توضیح داد: «ما با استفاده از این هوش مصنوعی متخصص در تشخیص احساسات تلاش کردیم همه علائم افسردگی را شناسایی کنیم و در صورت تشخیص افسردگی در مراجعان، بسیاری از آنها را به متخصصان سلامت و روان‌پزشکان معرفی کردیم.»

بیشتر بخوانید:ویدئو؛ سامانه تشخیص چهره چگونه کار می‌کند؟

جنس هیثکر، مدیر اجرایی نمایشگاه ایفا بیش از هر چیز درباره ژاپن استعداد در ابداع را می‌پسندد. او در این باره گفت: «هنگامی که ما در ژاپن بودیم و از شرکت های بزرگ فناوری دیدن کردیم، یا هنگامی که زندگی پرجنب و جوش استارتاپ‌ها را در کیوتو تجربه کردیم، یا وقتی دیدیم که چه تعداد کارمند از کشورهای مختلف در شرکت‌های بزرگ یا شرکت‌های نوپا در ژاپن کار می‌کنند، شاهد چشم‌انداز روشنی در این زمینه بودیم!»

تا به اینجا کشور ژاپن شریک مناسبی برای «ایفا نکست» بوده است.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

هوش مصنوعی علیه کووید-۱۹؛ تلاش چین برای پیشگامی در بازار جهانی پساکرونا