جودو؛ رکورد سریع ترین امتیاز ایپون در گرند پری تاشکند به ثبت رسید

جودو؛ رکورد سریع ترین امتیاز ایپون در گرند پری تاشکند به ثبت رسید
جودو؛ رکورد سریع ترین امتیاز ایپون در گرند پری تاشکند به ثبت رسید
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

موتور جودوکاران ازبکی گویا از دومین روز تورنمنت گرم شده بود. تورایف، جودوکار دسته منهای ۷۳ کیلوگرم کشور میزبان در فینال رقابت های این وزن با غلبه بر حریفی از تاجیکستان دومین مدال طلا را برای کشورش به ارمغان آورد.

آگهی

 دومین روز از مسابقات گرند پری جودو در تاشکند، پایتخت ازبکستان با یک مبارزه استثنایی همراه شد. شرف الدین بولتابوئف، ورزشکار کشور میزبان در نخستین دور رقابت های وزن منهای ۸۱ کیلوگرم تنها به دو ثانیه زمان نیاز داشت تا ریگاکی نایی، حریف چینی را از پیش رو بردارد.

بولتابوئف با اجرای فن «تای اوتوشی» حریف چینی را در چشم به هم زدنی سرنگون کرد تا سریع و برق آساترین امتیاز ایپون تاریخ ورزش جودو را به نام خود ثبت کند.

بهترین جودوکار مرد

جودوکار ازبکستانی پس از این شگفتانه به نوار پیروزی های خود ادامه داد و در فینال با غلبه بر کمال الدین رسول اف، هموطن اش ضمن کسب نخستین مدال طلای رقابت های تور جهانی جودو عنوان بهترین ورزشکار مرد روز دوم را نیز از آن خود کرد.

شرف الدین بولتابوئف پس از دریافت مدال زرین مسابقات از دستان رئیس فدراسیون جودو کشورش گفت: «می خواستم هر طور شده در گرند پری تاشکند برنده شوم. وقتی مبارزه ای را در دو ثانیه بردم احساسم این بود که امروز روز من است.»

بهترین جودوکار زن

عنوان بهترین ورزشکار زن روز دوم گرند پری تاشکند به کاترین اونترورزاخر از اتریش تعلق گرفت. این جودوکار اتریشی در فینال رقابت های وزن منهای ۶۳ کیلوگرم با اجرای فن «اوسایی کومی» و کسب امتیاز ایپون حریفی از ونزوئلا را شکست داد و به مدال طلا رسید.

کاترین اونترورزاخر پس از دریافت هفتمین مدال طلای خود در رقابت های گرند پری جودو گفت: «فکر کنم ازبکستان کشور شانس من باشد زیرا هر بار که به اینجا می آیم با مدال برمی گردم. اینجا را دوست دارم زیرا حس خوبی از تماشاگران به من منتقل می شود.»

دومین طلای ازبک ها

موتور جودوکاران ازبکی گویا از دومین روز تورنمنت گرم شده بود. خیکماتیلوخ تورایف، جودوکار دسته منهای ۷۳ کیلوگرم کشور میزبان در فینال رقابت های این وزن با غلبه بر حریفی از تاجیکستان دومین مدال طلا را برای کشورش به ارمغان آورد.

این پیروزی در حالی برای تورایف رقم خورد که حریف تاجیکی با کسب امتیاز وازاری تا ثانیه های پایانی پیش بود اما با کشیده شدن مبارزه به وقت های طلایی این جودوکار ازبک بود که ورق را برگرداند و پیروز از تاتامی خارج شد.

تورایف مدال خود را از دستان معاون وزیر ورزش و تربیت بدنی جمهوری ازبکستان دریافت کرد.

طلای یونان

آخرین مدال طلای دومین روز گرند پری تاشکند را الیساوت تلتسیدو، جودوکار زن یونانی بر گردن انداخت. او در فینال رقابت های وزن منهای ۷۰ کیلوگرم با کسب امتیاز ایپون از سد حریف ازبکستانی گذشت و صاحب گردن آویز طلا شد.

دو طلا، دو نقره و سریعترین ایپون تاریخ مسابقات جودو افتخاراتی بود که جودوکاران ازبکستانی در دومین روز رقابت ها به آن دست یافتند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ درخشش یوری آلویار کلمبیایی در گرند اسلم برزیل

جودو قهرمانی جهان؛ شکست مشکوک سعید مولایی در نیمه نهایی و نخستین قهرمانی اسرائیل

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن