استقلال شهرآورد حیاتی را واگذار کرد؛ بازگشت پرسپولیس به جمع مدعیان

عکس از ایرنا
عکس از ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علیرضا بیرانود در نیمه نخست پنالتی استقلالی‌ها را مهار کرد و در نیمه دوم گل به خودی حسین حسینی نتیجه شهرآورد تهران را به سود پرسپولیس رقم زد.

آگهی

علیرضا بیرانود، دروازه‌بان پرسپولیس در نیمه نخست پنالتی استقلالی‌ها را مهار کرد و گل به خودی حسین حسینی در نیمه دوم، نتیجه شهرآورد تهران را به سود پرسپولیس رقم زد.

پرسپولیس و استقلال دو تیم سرشناس پایتخت روز یکشنبه در حالی در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که بحث حضور زنان در استادیوم بیش از پیش جدی شده است. جیانی اینفاتینو و مهدی تاج روسای فیفا و فدراسیون فوتبال ایران روز یکشنبه بار دیگر بر حضور زنان در بازی آتی تیم ملی ایران برابر کامبوج تصریح کردند. بلندگوهای ورزشگاه آزادی هم پیش از شروع دربی پایتخت سعی در هموار کردن مسیر این مهم داشتند.

نودمین دیدار این دوتیم راس ساعت ۴ بعدازظهر با سوت موعود بنیادی‌فر آغاز شد. بازیکنان دو تیم این دیدار را با یک دقیقه سکوت به یاد عماد صفیایی که هفته گذشته قربانی برق گرفتگی در ورزشگاه شد، آغاز کردند.

اما بر خلاف هیجان در روی سکوها و شعارهای تماشاچیان در گرامیداشت یاد وخاطره «دختر آبی»، در مستطیل سبز بازیکنان بی رمق بودند. تنها در اواسط نیمه اول مسابقه بود که سنگربان ملی پوش قرمزها با مهار پنالتی علی کریمی برای دقایقی رمق را به سکوها بازگرداند. بازیکنان دو تیم در اکثر دقایق نیمه اول پراشتباه بودند و محتاطانه بازی می کردند.

در اواخر نیمه اول بود که پرتاب یک شی سخت از سمت جایگاه هواداران استقلال، کنعانی‌زادگان را مصدوم کرد و این بازیکن پرسپولیس با سر بانداژ شده مسابقه را ادامه داد.

در دقیقه ۸۱ بازی پاس عمقی مهدی ترابی در محوطه جریمه استقلال به مهدی عبدی، بازیکن جوان و تعویضی پرسپولیس رسید و شوت او بعد از اصابت به تیرک عمودی دروازه و کمر سید حسینی حسینی وارد دروازه استقلال شد.

در دقیقه ۸۹ بازی نیز علی کریمی، مدافع استقلال که در گل کردن ضربه پنالتی ناکام مانده بود، با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی درگیری‌هایی در زمین بین بازیکنان و نیز روی سکوها بین تماشاگران استقلال و پرسپولیس رخ داد.

در لحظات پایانی این دیدار یک جیمی‌جامپ پرسپولیسی وارد زمین شد و تلاش کرد تا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس را در آغوش بگیرد. این بازی پس از سپری شدن ۸ دقیقه وقت اضافی محاسبه شده از سوی داور، در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود تیم پرسپولیس به پایان رسید.

بدین ترتیب شاگردان کالدرون با کسب ۹ امتیاز از چهار بازی و با تفاضل گل کمتر نسبت به پدیده شهر خودرو در جایگاه دوم جدول قرار گرفتند و استقلال با هدایت آندرا استراماچونی با ۲ امتیاز، تنها یک پله بالاتر از شاهین بوشهر همچنان در قعر جدول باقی ماند و نتوانست از فرصت شهرآورد برای فاصله گرفتن از انتهای جدول بهره ببرد.

برگزاری این بازی در روز غیر تعطیل موجب شده بود تا کمتر از ۶۰ هزار هوادار به ورزشگاه آزادی بیایند. پیش تر مسئولان نسبت به تداوم ممنوعیت حضور زنان در این بازی هشدار داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دربی شماره ۱۰۰؛ حساس‌ترین جدال پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی در لیگ

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟