بازار متشکل ارزی سوخت؛ نرخ دلار پایین آمد

 بازار متشکل ارزی سوخت؛ نرخ دلار پایین آمد
Copyright خبرگزاری فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو روز پس از وقوع آتش‌سوزی در ساختمان بازار متشکل ارزی که در آستانه قرار داشت، روند نزولی نرخ دلار در بازار رسمی و آزاد تهران ادامه دارد.

آگهی

دو روز پس از وقوع آتش‌سوزی در ساختمان بازار متشکل ارزی که در آستانه افتتاح قرار داشت، روند نزولی نرخ دلار در بازار رسمی و آزاد تهران ادامه دارد.

خبرگزاری‌های ایران گزارش دادند که بر اثر حادثه آتش سوزی ظهر روز جمعه، بخش عمده تجهیزات بازار متشکل ارزی به طور کامل از بین رفت. بازار متشکل ارزی که طی ماه‌های گذشته افتتاح آن با تعلل بانک مرکزی ایران بارها به تعویق افتاده بود، قصد داشت نقش بورس ارز را برای کشف نرخ برابری ریال در مقابل ارزهای عمده جهان ایفاء کند.

با وجود به تعویق افتادن راه‌اندازی بازار متشکل ارزی به زمانی نامعلوم و همزمان با کاهش ۵۰ تومانی نرخ عرضه دلار در سامانه رسمی بانک مرکزی، روند نزولی نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران که از اولین روز هفته آغاز شده، روز یکشنبه نیز ادامه یافت. بنابراین در حالی که بانک مرکزی دلار را با قیمت ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان در شبکه رسمی صرافی عرضه کرد، بهای فروش دلار در بازار آزاد تهران هم به کمتر از ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان رسید.

بیشتر بخوانید:آرامش دلار پیش از تعبیر رویای ۵ ساله؛ بازار متشکل ارز چیست؟

در جریان معاملات روز یکشنبه بازار ارز ایران، قیمت هر یورو نیز در سامانه رسمی سنا ۵۰ تومان کاهش یافت و تا ۱۲ هزار ۷۰۰ تومان پایین آمد. این نرخ در حالی از سوی بانک مرکزی ایران اعلام شد که در بازار جهانی هر یورو در مقابل ۱.۱۰۱۴ دلار آمریکا مبادله می‌شد. لذا نرخ جهانی یورو بر پایه دلار ۱۱ هزار و۴۰۰ تومانی حدود ۱۲ هزار و ۵۵۶ تومان بوده است. در بازار آزاد تهران نیز نرخ فروش هر یورو در فاصله ۱۲ هزار و ۶۶۰ تا ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان در نوسان بود.

بازار سکه و طلای تهران هم روز یکشنبه با وجود تعطیلی بازار جهانی طلا و به دلیل کاهش قیمت دلار شاهد افت قیمت‌ها بود، به طوری که هر قطعه تمام سکه طلا تا ۴ میلیون ۶۰ هزارتومان نزول کرد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تا ۴۰۹ هزار تومان کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:کاهش تقاضای عاشورا همزمان با برکناری بولتون؛ نرخ دلار ۲۰۰ تومان کاهش یافت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آرامش در بازار طلا؛ مسیر دلار آزاد از بازار رسمی جدا شد

برترین مراکز مالی اروپا؛ کجا برای راه‌اندازی کسب و کار بهتر است؟

پورشه و چالش رقابت در چین؛ عرضه مدل‌های جدید به قیمت حاشیه سود کمتر