جودو؛ روس ها گرند پری تاشکند را با پنج طلا به پایان بردند

جودو؛ روس ها گرند پری تاشکند را با پنج طلا به پایان بردند
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عنوان بهترین جودوکار زن روز پایانی تورنمنت تاشکند به یک ورزشکار اتریشی رسید. برنادت گراف در فینال رقابت های وزن منهای ۷۸ کیلوگرم زنان با غلبه بر آنتونییا شملوا، حریفی از کشور روسیه به مدال زرین این مسابقات دست یافت.

آگهی

تیم ملی جودوی روسیه که با کسب آمادگی بالا پا به رقابت های جایزه بزرگ تاشکند گذاشته بود در روز سوم این تورنمنت هم همانند روز نخست عملکرد خوبی داشت. روس ها که عزم خود را برای فتح این مسابقات جزم کرده بودند در روز پایانی دو طلای دیگر به اندوخته های خود افزودند.

بهترین جودوکار مرد

برغم درخشش روس ها عنوان بهترین ورزشکار مرد روز پایانی به یک سوئدی رسید.

مارکوس نایمن، جودوکار وزن منهای ۹۰ کیلوگرم سوئد برای کسب سومین مدال طلای خود در رقابت های گرند پری، مدافع عنوان قهرمانی المپیک را از پیش رو برداشت.

جودوکار سوئدی در فینال این وزن خوسن خالمورزایف روس را که از چهره های مطرح وزن منهای ۹۰ کیلوگرم جهان به حساب می آید، با امتیاز ایپون شکست داد و طلایی شد.

مارکوس نایمن پس از قرار گرفتن بر سکوی قهرمانی احساسش را اینگونه بیان کرد: «وقتی امتیاز ایپون را قطعی کردم حس فوق العاده ای داشتم. مدت ها بود که این حس به سراغم نیامده بود. حالا می دانم آن همه زحمتی که کشیدم ارزشش را داشت.»

بهترین جودوکار زن

عنوان بهترین جودوکار زن روز پایانی تورنمنت تاشکند به یک ورزشکار اتریشی رسید. برنادت گراف در فینال رقابت های وزن منهای ۷۸ کیلوگرم زنان با غلبه بر آنتونییا شملوا، حریفی از کشور روسیه به مدال زرین این مسابقات دست یافت.

ورزشکار اتریشی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «این بار مسابقه ای متفاوت را تجریه کردم؛ تورنمنتی با شرکت کنندگان بیشتر. از اینکه در چنین مسابقاتی به برتری دست یافتم احساس بسیار خوبی دارم.»

درخشش روس ها در اوزان سنگین

حالا دیگر نوبت به درخشش جودوکاران روس رسیده بود. کازبک زانکیشیف یکی از آنها بود که موفق شد مدال زرین این مسابقات در دسته منهای ۱۰۰ کیلوگرم را برگردن آویزد.

جودوکار سنگین وزن روس در فینال این وزن حریفی از آذربایجان را در کمتر از دو دقیقه با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و بر سکوی نخست قرار گرفت.

دومین مدال طلای روسیه در روز پایانی را یک جودوکار زن به نام خود ثبت کرد. کزنیا شیبیزووا در فینال رقابت های وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم با غلبه بر حریفی از کره جنوبی صاحب گردن آویز طلا شد.

طلای سنگین ترین وزن مسابقات برای گرجستان

اما مدال طلای سنگین ترین وزن مسابقات به کشور گرجستان تعلق گرفت.

گورام توشیشویلی، مرد شماره یک جهان در وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم با شکست بکموراد اولتیبوئف، ورزشکاری از کشور میزبان یک مدال زرین دیگر را به کارنامه افتخاراتش اضافه کرد.

نتیجه این مبارزه سخت و نزدیک بیست و پنج ثانیه مانده به پایان رقم خورد. توشیشویلی با کسب امتیاز ایپون در ثانیه های پایانی در نهایت پیروز از تاتامی خارج شد.

مدال برنز بریتانیا

ناتالی پاول، جودوکار زن بریتانیایی نیز در روز پایانی تورنمنت تاشکند کشورش را صاحب یک مدال برنز کرد. پاول در مبارزه رده بندی وزن منهای ۷۸ کیلوگرم با غلبه بر حریفی از کره جنوبی بر سکوی سوم این وزن ایستاد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با تصمیم فدراسیون بین‌المللی، جودوی ایران تعلیق شد

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید