آلمان، فرانسه و بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای مشترک، ایران را در حمله به تاسیسات آرامکو مسئول دانستند

آلمان، فرانسه و بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای مشترک، ایران را در حمله به تاسیسات آرامکو مسئول دانستند
Copyright REUTERS/Hamad l Mohammed
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلمان، فرانسه و بریتانیا ضمن مسئول دانستن ایران در حمله به تاسیسات آرامکو، از تهران خواستند با مذاکره دربارۀ برنامه‌های هسته‌ای وموشکی و موضوعات امنیتی منطقه موافقت کند.

آگهی

آلمان، فرانسه و بریتانیا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک ضمن مسئول دانستن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، از تهران خواستند با مذاکره دربارۀ برنامه‌های هسته‌ای، موشکی و موضوعات امنیتی منطقه موافقت کند.

این بیانیه با حضور امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در گردهم‌آیی سالانه رهبران جهان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تنظیم شد.

رهبران سه دولت در بیانیۀ مشترک اعلام کردند: «زمان آن رسیده است که ایران یک چارچوب مذاکرۀ بلند مدت را برای برنامه هسته‌ای خود و همچنین موضوعات امنیتی منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی این کشور است، بپذیرد.»

هوک: اقدام علیه ایران باید «با احتیاط» صورت گیرد

برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران درباره اقدام علیه ایران گفت: «ایران با حمله به حاکمیت یک کشور دیگر از خط قرمز عبور کرده است.»

وی در ادامه افزود ایالات متحده به دنبال این است که موضوع را از طریق دیپلماسی و تلاش چندجانبه حل کند و شورای امنیت سازمان ملل متحد در این باره نقش مهمی دارد.

ترامپ: ایران در فشار حداکثری تحریم‌های اقتصادی است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که روز سه‌شنبه ۲ مهر (۲۴ سپتامبر) طی سخنرانی خود در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل کمی در مورد مسائل ایران صحبت خواهد كرد.

آقای ترامپ در گفتگو با خبرنگاران در هنگام دیدار با لی هسیین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور اظهار داشت كه ایران به دلیل فعالیت‌های خود تحت «فشار حداکثری» تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود که مساله ایران «بسیار بیشتر از چیزی است که شما می‌دانید» و تاکید کرد که فردا درباره آن بحث خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدیر‌گروه مطالعات انرژی وین به یورونیوز: شرکت نفت ایران باید زودتر از آرامکو بین‌المللی می‌شد

گزارش ویژه رویترز از «طرح‌ مقامات ایران برای حمله به تأسیسات نفتی عربستان»

تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد