همکاری چین و دانشگاه کالیفرنیا برای جلوگیری از انتشار کربن در هوا

همکاری چین و دانشگاه کالیفرنیا برای جلوگیری از انتشار کربن در هوا
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت دونالد ترامپ هفته گذشته اختیارات ایالت کالیفرنیا را برای تعیین استانداردهای خود در مورد گازهای گلخانه‌ای و نحوه استفاده از سوخت‌های فسیلی ابطال کرد.

آگهی

جری براون، فرماندار پیشین ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه ۱ مهر (۲۳ سپتامبر) از همکاری چین و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی برای پیشبرد تحقیقات در زمینۀ فن‌آوری‌هایی با میزان تولید کربن پائین برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی خبر داد.

این تصمیم به موازات نشست اجلاس اقلیمی سازمان ملل در نیویورک گرفته شد؛ نشستی با حضور رهبران حدود ۶۰ کشورجهان که به دنبال تقویت تمایلات جهانی برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با وجود ادله محکم در مورد گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی بارها اعلام کرده است که به این مساله باور ندارد.

دولت آقای ترامپ هفته گذشته اختیارات ایالت کالیفرنیا را برای تعیین استانداردهای خود در مورد گازهای گلخانه‌ای ونحوه استفاده از سوخت‌های فسیلی ابطال کرد؛ اقدامی که پیش‌بینی می‌شود تلاش‌های مقامات این ایالت را برای کاهش انتشار کربن به ویژه در خودروها هدر دهد.

بیشتر بخوانید:

گفته می‌شود کالیفرنیا بیش از ۴۰ درصد از فروش وسایل نقلیه ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

آقای براون به خبرنگاران گفته است که چین به دنبال سرمایه‌گذاری گسترده بر روی خودروهای الکتریکی است و همکاری کالیفرنیا با این کشور به نفع هر دو گروه خواهد بود.

آنها اکنون در حال بررسی مسائل تجاری این طرح با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سران اروپا بر سر کاهش ۵۵ درصدی انتشار دی‌اکسید کربن توافق کردند

جنبش «شرمساری از پرواز»؛ کارزار سوئدی‌ها برای مقابله با گرمایش زمین

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد