قاچاق انسان برای انگورچینی؛ تحقیقات وسیع پلیس در منطقه بوژوله فرانسه

 قاچاق انسان برای انگورچینی؛ تحقیقات وسیع پلیس در منطقه بوژوله فرانسه
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تحقیقات پلیس فرانسه در ارتباط با قاچاق کارگران غیرقانونی بلغارستانی و سوءاستفاده‌ از آنها برای انگورچینی در فصل شراب‌گیری در فرانسه به دستگیری ۴ نفر انجامیده است.

آگهی

تحقیقات وسیع پلیس فرانسه درباره قاچاق انسان برای انگورچینی در منطقه بوژوله در نزدیکی شهر لیون در فرانسه به دستگیری موقت چهار نفر انجامیده است.

این چهار مرد متهم اند که قاچاق انسان از بلغارستان به فرانسه را سازماندهی کرده‌اند تا این افراد در کار فصلی برداشت انگور برای ساخت شراب کار کنند.

تحقیقات پلیس به بازرسی چندین مزرعه بزرگ انگور در بوژوله از جمله بازپرسی از رئیس شرکت «بوژوله اینتر» انجامیده است که تلویحا می گوید چندان در استخدام این افراد دقت نکرده است.

دومینیک پیرون رئیس شرکت «بوژوله اینتر» می گوید: «در حال حاضر با یک شرکت پیمانکار تامین نیروی انسانی کار می کنیم. ما پنج مزرعه انگور در بوژوله هستیم که با این شرکت کار می کنیم. شرکت‌های زیادی از بلغارستان هستند که اینجا فعال‌اند. حدود ۲۰ هزار انگورچین امسال در بوژوله کار کرده‌اند و تقریبا ۱۰ هزار نفر آنها بلغارستانی هستند که رقم زیادی است. در هر حال کسب اطلاعات درباره این شرکت‌ها دشوار است. شاید ما به اندازه کافی اطلاعات جمع‌آوری نکرده‌ایم.»

شرکت پیمانکار تامین نیروی انسانی که در مرکز این رسوایی نامش مطرح شده در بلغارستان ثبت شده است اما در استان «رن ـ آلپ» به مرکزیت لیون فعالیت می کند.

در کل ۱۶۷ کارگر غیرقانونی بلغارستانی توسط این شرکت مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند. این کارگران همچنین از شرایط نامناسب اقامت در دوران انگورچینی شکایت دارند.

تحقیقات پلیس درباره این ماجرا به تازگی آغاز شده است و می تواند ابعاد گسترده‌تری پیدا کند.

این رسوایی در حالی رخ می دهد که تنها دو ماه تا مراسم جشن شراب «بوژوله تازه» باقی مانده است، روزی که شراب تازه این منطقه از فرانسه به بازار می آید.

کارگران فصلی بلغارستانی در «شومن» در ۷۰ کیلومتری دریای سیاه استخدام می شوند و با اتوبوس به منطقه لیون فرانسه فرستاده می شوند.

رئیس شرکت «بوژوله اینتر» گفته است: به ازای برداشت انگورهای هر یک هکتار ۱۸۰۰ یورو پرداخت کرده‌اند که هر کارگر به ازای هر روز کار مبلغی حدود ۶۰ یورو در روز حقوق می گیرند.» این در حالی است این کارگران اکثرا بیسواد و فقیر قراردادهایی که نمی دانستند در آنها چه نوشته شده است را امضا می کرده‌اند و به آنها وعده پرداخت روزانه ۶۰ یورو داده شده بود در حالیکه این شرکت تامین نیروی انسانی بخش مهمی از دستمزد آنها را نگه می داشتند و در خرید و فروش ساختمان سرمایه‌گذاری می کردند.

مالکان مزارع انگور پنج سال است که با شرکتی که نامش در مرکز این رسوایی مطرح شده، کار می کنند. رئیس شرکت «بوژوله اینتر» می گوید: «در ابتدا خود مزرعه داران به کارگران بلغارستانی حقوق می دادند تا اینکه بعد از دو سه سال این شرکت بلغارستان به ما گفت که کافی است که شما فقط فاکتورها را پرداخت کنید و ما گفتیم چرا که نه؟ بهرحال ما چاره‌آی نداشتیم.»

یک نفر از چهارنفری که پلیس بازجویی کرده است، فرانسوی است و سه نفر دیگر بلغارستانی که به مشارکت در یک شبکه مافیایی متهم هستند. آنها اکنون بطور مشروط تا پایان مراحل تحقیقات پلیس آزادند تا در مراحل بعدی در محضر دادگاه حاضر شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انهدام شبکه قاچاق کارگران مهاجر در عملیات مشترک پلیس فرانسه، رومانی و مولداوی

تلاشهای کارگران موقت انگورچینی برای صنعت شرابسازی فرانسه

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند