عفو بین‌المل در واکنش به بازداشت اعضا خانواده علی‌نژاد: ایران به سرکوب زنان پایان دهد

عفو بین‌المل در واکنش به بازداشت اعضا خانواده علی‌نژاد: ایران به سرکوب زنان پایان دهد
Copyright عکس از amnesty.org
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان عفو بین‌الملل از بازداشت سه عضو خانواده مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی و فعال حقوق زنان ساکن آمریکا توسط ماموران دولت ایران خبر داد و خواستار پایان سرکوب زنان در ایران شد.

آگهی

سازمان عفو بین‌الملل از بازداشت سه عضو خانواده مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی و فعال حقوق زنان ساکن آمریکا توسط ماموران دولت ایران خبر داد.

این سازمان اعلام کرده که علی‌رضا علی‌نژاد، برادر خانم علی‌نژاد به همراه هادی و لیلا لطفی، برادر و خواهر همسر سابق او توسط ماموران وزارت اطلاعات دولت ایران در تهران و بابل بازداشت شده‌اند.

البته آقای لطفی پس از یک شب بازجویی در مورد فعالیت‌های خانم علی‌نژاد و همسر سابقش آزاد شده ولی از او خواسته شده تا تکمیل تحقیقات از شهر بابل خارج نشود.

سازمان عفو بین‌الملل ضمن ابراز نگرانی از احتمال شکنجه و بدرفتاری ماموران وزارت اطلاعات با علی‌رضا علی‌نژاد و لیلا لطفی از حکومت ایران خواسته است تا به جای آزار و اذیت و آزار اعضای خانواده مسیح علی‌نژاد به سرکوب علیه زنان پایان دهد.

این سازمان یاد آور شد این نخستین بار نیست که اعضاء خانواده خانم علی‌نژاد در ایران بازداشت می‌شوند. در ماه مارس سال ۲۰۱۹ نیز زرین بادپا، مادر بزرگ او تحت بازجویی قرار گرفته بود.

مسیح علی‌نژاد طی سال‌های اخیر فعالیت گسترده‌ای در حمایت از حقوق زنان ایران انجام داده و از مخالفان حجاب اجباری به شمار می‌رود. او کارزارهای مختلفی از جمله «آزادی‌های یواشکی» و «چهارشنبه های سفید» را در جهت احقاق حقوق زنان ایرانی به راه انداخته و مدیریت کرده است.

او روز چهارشنبه با انتشار ویدئویی از بازداشت جند تن از بستگان و نزدیکان خود در ایران خبر داده بود. 

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست سازمان ملل از ایران برای آزادی فعالان زن بازداشت شده در ارتباط با حجاب

صدور حکم ۲۰ سال حبس برای معترض به حجاب اجباری

منابع حقوق بشری از توقیف لوح جایزه اروپایی ساخاروف و بازجویی از وکیل خانواده مهسا امینی خبر می‌دهند