بحران برکسیت؛ احتمال رای عدم اعتماد به جانسون و صدارت کوربین

بحران برکسیت؛ احتمال رای عدم اعتماد به جانسون و صدارت کوربین
Copyright عکس ها از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مخالفان برکسیت بدون توافق در پارلمان بریتانیا بر این باورند که تضمینی مبنی پیروی بوریس جانسون از قانون تمدید مهلت برکسیت وجود ندارد. آنها به همین دلیل به دنبال رای گیری در مورد طرح رای عدم اعتماد به بوریس جانسون هستند.

آگهی

یکی از اعضای ارشد حزب ملی اسکاتلند می گوید طرح رای عدم اعتماد به بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا ممکن است هفته آینده در مجلس عوام به رای گذاشته شود.

به گفته استیوارت هوزی به نظر می رسد رای گیری در مورد طرح رای عدم اعتماد به بوریس جانسون تنها راهی است که می تواند جلوگیری از برکسیت بدون توافق را تضمین کند.

بوریس جانسون وعده داده است که کشورش در روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

مخالفان برکسیت بدون توافق در پارلمان بریتانیا بر این باورند که تضمینی برای پیروی بوریس جانسون از قانون تمدید مهلت برکسیت وجود ندارد. آنها به همین دلیل به دنبال رای گیری در مورد طرح رای عدم اعتماد به بوریس جانسون هستند.

در صورت رای عدم اعتماد نمایندگان احزاب مخالف دولت و نمایندگان مخالف بوریس جانسون در حزب محافظه کار ممکن است که نخست وزیر بریتانیا مجبور به کناره گیری از سمت خود شود. در این صورت احتمال نخست وزیری جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا به صورت موقت وجود دارد. این در حالی است که جو اسوینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات بریتانیا تاکید کرده است که با صدرات جرمی کوربین حتی به صورت موقت موافق نیست.

با این حال استیوارت هوزی بر این باور است که رای به نخست وزیری موقت جرمی کوربین تنها راهی است که نمایندگان مجلس عوام برای پیشگیری از برکسیت بدون توافق پیش رو دارند. 

مجلس عوام بریتانیا روز چهارشنبه گذشته به دنبال رای دیوان عالی این کشور به «غیرقانونی بودن» تعلیق پارلمان تشکیل جلسه داد. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جانسون به ترامپ: بهتر است در انتخابات یکدیگر دخالت نکنیم

بارنیه: اتحادیه اروپا هنوز منتظر پیشنهادات قانونی و عملی بریتانیا درباره برکسیت است

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟