حوثی‌های یمن: هزاران نظامی عربستان را به اسارت گرفتیم

حوثی‌های یمن: هزاران نظامی عربستان را به اسارت گرفتیم
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات عربستان تاکنون واکنشی به این ادعای نیروهای حوثی نشان نداده‌اند.

آگهی

نیروهای حوثی یمن روز شنبه ادعا کردند که در جریان حمله به منطقه‌ای در نزدیکی مرز استان نجران عربستان «هزاران» نظامی این کشور را به اسارت گرفتند.

مقامات عربستان تاکنون واکنشی به این ادعای نیروهای حوثی نشان نداده‌اند. بنا به اعلام نیروهای حوثی عملیات آنها ۷۲ ساعت پیش آغاز شده بود و حوثی‌ها در این عملیات از پهپاد، موشک و دفاع هوایی استفاده کرده‌اند.

شبکه المسیره متعلق به نیروهای حوثی به نقل از سخنگوی این نیروها روز شنبه ادعا کرد که حوثی‌ها «هزاران» نفر از نظامیان «دشمن» از جمله تعدادی افسر و سرباز را به اسارت گرفته‌اند. بنا به این گزارش صدها خودروی زرهی عربستان نیز در جریان این عملیات به دست حوثی‌ها افتاده است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان که از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون علیه حوثی‌های یمن وارد جنگ داخلی این کشور شده، تاکنون واکنشی به گزارش شبکه المسیره نشان نداده است.

عربستان حامی دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن است. نیروهای حوثی یمن که کنترل صنعا را در اختیار دارند مسئولیت حملۀ دو هفته پیش به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان را برعهده گرفته‌اند.

آنها پس از این حادثه پیشنهاد کرده بودند که در ازای توقف حملات هوایی ائتلاف تحت کنترل عربستان، حملات پهپادی و موشکی خود به عربستان را متوقف کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است

حوثی‌ها برای «دومین بار» نفتکش حامل نفت روسیه را «به اشتباه» هدف قرار دادند

سخنگوی حوثی‌ها به یورونیوز: ایران به ما و دیگران کمک‌هایی می‌کند اما نمی‌گوید چه بکنیم