تلاش اعضای کنگره آمریکا برای دسترسی به جزئیات مکالمه ترامپ با پوتین

تلاش اعضای کنگره آمریکا برای دسترسی به جزئیات مکالمه ترامپ با پوتین
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا می گوید اعضای دموکرات این مجلس نگران به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا از سوی دونالد ترامپ هستند.

آگهی

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا می گوید این کمیته عزم خود را برای دسترسی به مکالمات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و دیگر رهبران جهان جزم کرده است.

سخنان رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان تنها چند روز پس از انتشار مکالمه دونالد ترامپ با وولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بیان می شود. آدام شیف تاکید کرده است که اعضای دموکرات مجلس نمایندگان نگران به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا از سوی دونالد ترامپ هستند.

وی به طور مشخص به احتمال تلاش دونالد ترامپ برای بهره برداری شخصی و سیاسی از رابطه با ولادیمیر پوتین اشاره کرد.

کنگره آمریکا در حال تحقیق مقدماتی برای استیضاح دونالد ترامپ به خاطر مکالمه او با وولودیمیر زلنسکی است. شکایت یک افشاگر در مورد محتوای مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی خود و به طور خاص درخواست دونالد ترامپ از وولودیمیر زلنسکی برای تحقیق درباره جو بایدن و پسرش هفته گذشته باعث شد که نانسی پلوسی آغاز تحقیقات مقدماتی برای استیضاح رئیس جمهوری را اعلام کند.

جو بایدن، معاون باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری وی یکی از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات سال ۲۰۲۰ است. هانتر بادن، پسر جو بایدن پیش از این عضو هیات مدیره یک شرکت گاز اوکراینی بوده است.

دونالد ترامپ در حالی در جریان مکالمه تلفنی روز ۲۵ ژوئیه از همتای اوکراینی خود خواسته بود که در مورد جو بایدن و پسرش تحقیق کند که پیش از آن کمک ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین قطع شده بود.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان در حال بررسی احتمال سوءاستفاده دونالد ترامپ از اختیارات ریاست جمهوری در راستای منافع سیاسی و شخصی هستند.

کاخ سفید تاکنون به درخواست رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان برای دسترسی به جزئیات مکالمه دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین واکنشی نشان نداده است. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اظهار نظر بحث برانگیز پوتین درباره محدود کردن ریاست جمهوری به دو دوره پیاپی

مکالمه تلفنی دیگر؛ درخواست ترامپ از استرالیا برای کشف منشأ تحقیقات مولر

ترامپ به دنبال فردی که محتوای مکالمه او با زلنسکی را فاش کرد؛ آن جاسوس را پیدا کنید