فرانسه: ایران و آمریکا تا یک ماه دیگر مذاکره کنند

فرانسه: ایران و آمریکا تا یک ماه دیگر مذاکره کنند
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ژان ایو لودریان هشدار داد که برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران می‌تواند آغازگر دوره‌ای جدید از تنش تهران و واشنگتن باشد.

آگهی

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه می‌گوید ایران و آمریکا یک بازۀ زمانی یک ماهه تا روز ششم نوامبر (۱۵ آبان) برای مذاکره بر سر برنامۀ هسته‌ای ایران و امنیت در خاورمیانه در اختیار دارند.

ایران تهدید کرده است که گام چهارم کاهش تعهدات برجامی خود را در روز هفتم نوامبر (۱۶ آبان) اعلام خواهد کرد.

وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه در کمیسیون امور خارجی پارلمان ملی این کشور گفت: «ما بر این باوریم که ابتکارات ما که تاکنون جواب نداده، همچنان روی میز قرار دارد.»

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تلاش کرد تا زمینۀ دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او را فراهم کند.

ژان ایو لودریان هشدار داد که برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران می‌تواند آغازگر دوره‌ای جدید از تنش بین تهران و واشنگتن باشد.

او گفت: «اکنون ایران و آمریکا باید از فرصت نسبتا کمی که باقی مانده استفاده کنند زیرا ایران اعلام کرده است که در اوایل ماه نوامبر بار دیگر تعهدات خود به توافق وین را کاهش خواهد داد و این اقدامات احتمالا منجر به تنش‌های جدیدی خواهد شد.»

ایران از ماه مه (اردیبهشت) سال جاری و همزمان با سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، کاهش تعهدات برجامی خود را آغاز کرده است.

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت وزیران ایران گفت که مسیر مذاکرات بسته نشده است و قدرت‌های اروپایی به تلاش خود ادامه می‌دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روحانی: سلاح دلار زندگی مردم عادی را هدف قرار خواهد داد

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند