پاکستان؛ طالبان خواستار از سرگیری مذاکرات صلح با آمریکاست

پاکستان؛ طالبان خواستار از سرگیری مذاکرات صلح با آمریکاست
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزارت خارجه پاکستان پس از دیدار محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با هیات نمایندگی طالبان، در بیانیه‌ای گفته است:«هر دو طرف در مورد لزوم آغاز سریع از سرگیری مذاکرات صلح توافق کردند.»

آگهی

به گفته مقامات پاکستان که روز چهارشنبه میزبان هیات نمایندگی گروه طالبان در اسلام‌آباد بودند، طالبان خواستار از سرگیری مذاکرات صلح با آمریکاست.

مقامات پاکستان روز پنجشنبه گفتند که در نشستی با نمایندگان طالبان توافق کردند که روند مذاکرات صلح افغانستان که از سوی واشنگتن متوقف شده است باید در اسرع وقت از سر گرفته شود.

وزارت خارجه پاکستان پس از دیدار محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با هیات نمایندگی طالبان، در بیانیه‌ای گفته است: «هر دو طرف در مورد لزوم آغاز سریع از سرگیری مذاکرات صلح توافق کردند.»

روز چهارشنبه از یک سو هیات نمایندگی طالبان و از سوی دیگر زلمای خلیل‌زاد مذاکره کننده ارشد آمریکایی در فرایند صلح افغانستان، در پاکستان حضور داشتند با این حال خبری از دیدار میان نمایندگان طالبان و آمریکا منتشر نشده است.

مذاکرات صلح میان گروه طالبان و هیات آمریکایی به ریاست زلمای خلیل‌زاد در دوحه قطر پس از حمله تروریستی این گروه در کابل که به کشته شدن ۱۲ نفر از جمله یک سرباز آمریکایی انجامید، متوقف شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات آمریکا روز یکشنبه ۱۷ شهریور با انتشار توئیتی پس از کشته شدن این سرباز آمریکایی از پاپان مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان خبر داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ولایت غزنی؛ طالبان ۹ سرباز ارتش افغانستان را کشت

طالبان سه قاضی را در افغانستان کشتند

سفارت پاکستان در کابل خدمات کنسولی خود را تعطیل کرد