ثبت پایین‌ترین نرخ رونق طی ۹ سال گذشته؛ رشد بخش خصوصی امارات کُند شد

ثبت پایین‌ترین نرخ رونق طی ۹ سال گذشته؛ رشد بخش خصوصی امارات کُند شد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رشد فعالیت‌های بخش خصوصی امارات عربی متحده در ماه سپتامبر گذشته به پایین‌ترین حد طی ۹ سال گذشته رسید ولی رونق در اقتصاد عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.

آگهی

رشد فعالیت‌های بخش خصوصی امارات عربی متحده در ماه سپتامبر گذشته به پایین‌ترین حد طی ۹ سال گذشته رسید.

تازه‌ترین آمار رسمی منتشر شده از اقتصاد امارات نشان می‌دهد، «شاخص مدیران خرید» برای بخش خصوصی غیر وابسته به نفت از ۵۱.۶ در ماه اوت به ۵۱.۱ در ماه سپتامبر رسیده است. این شاخص، وضعیت رونق یا رکود بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات را بر اساس پاسخ‌های مدیران بخش‌های خرید و فروش شرکت‌ها نشان می‌دهد.

این شاخص طی همین مدت در اقتصاد عربستان سعودی از ۵۷ به ۵۷.۳ افزایش یافته و متوسط آن از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا پایان سپتامبر به ۵۶.۹ رسیده که بالاتر از میانگین ۵۳.۶ شاخص مدیران خرید در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی است.

هر چند نرخ بالای ۵۰ این شاخص نشان دهنده ادامه رشد کسب و کار بخش خصوصی امارات است ولی این شاخص از ماه می سال ۲۰۱۰ تاکنون به این میزان از کندی رشد نرسیده بود. رخدادی که به باور کارشناسان بیش از هر چیز متاثر کاهش تقاضا در اقتصاد امارات عربی متحده است.

چنان که در بازار کار این کشور نیز روند رشد اشتغال تقریبا متوقف شده و طی ماه گذشته سطح اشتغال شرکت‌ها فعال در این کشور ثابت باقیمانده بود.

هر چند دولت امارات سطح رشد پیش بینی شده برای سال ۲۰۱۹ را تا ۲.۴ درصد افزایش داده ولی این اقدام تحت تاثیر رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده است و الا رشد بخش خصوصی غیر وابسته به بخش نفت کندتر از سال ۲۰۱۸ شده است.

نرخ رشد اقتصاد امارات در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۱.۷ درصد بود.

بیشتر بخوانید:امارات برای نخستین بار به سرمایه‌گذاران اقامت دائم می‌دهد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هئیت تجاری ابوظبی در نمایشگاه دمشق؛‌ امارات به اسد «نزدیک» می‌شود

وزارت «فرصت‌ها»؛ وزارتخانه جدید و بدون وزیر امارات

نمایشگاه ایدکس؛ ارزش قراردادهای نظامی امارات از ۵ میلیارد دلار گذشت