مکالمه تلفنی اردوغان و ترامپ درباره ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه

مکالمه تلفنی اردوغان و ترامپ درباره ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسای جمهوری ترکیه و آمریکا در حالی با یکدیگر گفتگو کردند که اردوغان یک روز قبل تهدید کرده بود، صبر آنکارا در قبال حضور شبه نظامیان کرد در شمال سوریه به پایان رسیده است.

آگهی

دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان در خصوص آخرین وضعیت مرزهای شمالی سوریه با یکدیگر گفتگو کردند.

یکشنبه ۶ اکتبر روسای جمهوری آمریکا و ترکیه در یک تماس تلفنی با یکدیگر مسئله ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

این تماس تلفنی بعد از آن صورت گرفت که آقای اردوغان تهدید کرده بود به زودی از آسمان و زمین به شبه نظامیان کرد در مرزهای شمالی سوریه حمله خواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های ترک، اردوغان و ترامپ ماه آینده میلادی در واشنگتن با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

اردوغان در این تماس تلفنی بر لزوم رفع تهدید ترویسم ناشی از حضور گروه‌های شبه نظامی کرد در شمال سوریه تاکید و خواهان فراهم شدن اوضاع برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان شد.

این مکالمه تلفنی در حالی انجام شده که روز شنبه ۵ اکتبر اردوغان گفته بود دیگر زمان حرف زدن درباره طرح منطقه امن در شمال سوریه گذشته و ترکیه برای پاکسازی شرق فرات از عناصر تروریستی، خود دست به کار خواهد شد. او همچنین تاکید کرده بود که صبر این کشور در قبال حضور شبه نظامیان کرد در مرز خود با سوریه به پایان رسیده و به زودی مستقیما وارد عمل خواهد شد و از زمین و هوا به مرزهای شمالی سوریه حمله خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌های بین المللی نسبت به احتمال آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه

توافق کردهای سوریه با بغداد برای بازگرداندن ۳۱ هزار آواره عراقی

حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه؛ هفتاد نفر کشته و مجروح شدند