طالبان ۳ مهندس هندی را با ۱۱ زندانی خود مبادله کرد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که طالبان می‌گوید چند فرمانده ارشد طالبان هم در میان زندانیان آزاد شده دیده می‌شوند، مقامات دولتی افغانستان مدعی هستند تنها افراد عادی طالبان را آزاد کرده‌اند.

آگهی

طالبان اعلام کرد سه مهندس هندی را در ازای ۱۱ عضو این گروه که در زندانی در افغانستان، بودند آزاد کرده است.

روز یکشنبه گروه طالبان اعلام کرد که چند نفر از اعضای ارشد طالبان هم در میان این ۱۱ نفر بوده‌اند. طالبان البته جزئياتی در خصوص محل تبادل این زندانیان اعلام نکرده‌است.

هفت مهندس هندی، در ماه مه ۲۰۱۸ در یک نیروگاه برق در ولایت بغلان افغانستان مشغول کار بودند که توسط گروهی ناشناس ربوده شدند. در آن زمان هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفت. یکی از مهندسان در ماه مارس آزاد شد اما از سرنوشت بقیه گروگان‌ها خبری نبود.

بیشتر بخوانید:

طالبان در حالی می‌گوید که برخی از اعضای ارشد این گروه هم در میان زندانیان آزاد شده هستند که برخی مقامات دولتی افغانستان با تکذیب این موضوع، مدعی شدند تمام زندانیان آزاد شده از اعضای عادی این گروه هستند و هیچ عضو ارشد طالبان در میان آزاد شدگان نیست.

این در حالیست که گروه طالبان مدعی است شیخ عبدالرحیم و مولوی عبدالرشید که در زمان حکومت طالبان والی کنر و نیمروز بودند در میان زندانیان آزاد شده هستند.

سخنگوی طالبان و سفارت آمریکا به درخواست رسانه‌ها برای ارائه توضیحات در این رابطه پاسخ نداده‌اند.

گمانه‌ها حاکی از آن است که آزادی گروگان‌ها به مذاکرات چند روز پیش «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با یک هیئت بلندپایه طالبان در اسلام‌آباد مرتبط بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج انتخابات افغانستان ۱۹ اکتبر،۲۷ مهر/میزان اعلام نمی‌شود

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

چرا سربازان اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟