انتقاد توسک از جانسون: برکسیت بازی احمقانه ملامت یکدیگر نیست

انتقاد توسک از جانسون: برکسیت بازی احمقانه ملامت یکدیگر نیست
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد توسک: «شما به دنبال توافق نیستید، به دنبال تمدید مهلت برکسیت نیستید، به دنبال لغو جدایی هم نیستید، به کجا می روید؟»

آگهی

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا روز سه شنبه بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا را متهم کرد که «آینده اروپا» را به بازی گرفته است.

رئیس شورای اروپا در صفحه توئیتر خود خطاب به بوریس جانسون نوشت: «مساله بر سر پیروزی در یک بازی احمقانه ملامت یکدیگر نیست. اکنون پای آینده اروپا و بریتانیا و امنیت و منافع ملت های ما در میان است.»

دونالد توسک افزود: «شما به دنبال توافق نیستید، به دنبال تمدید مهلت برکسیت نیستید، به دنبال لغو جدایی هم نیستید، به کجا می روید؟»

پیام توئیتری رئیس شورای اروپا تنها یک هفته پیش از نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که قرار است برای بررسی موضوع برکسیت تشکیل شود منتشر شده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز روز دوشنبه دستیابی لندن و بروکسل به توافق بر سر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را «بسیار نامحتمل» ارزیابی کرد.

سخنان دونالد توسک و آنگلا مرکل در حالی بیان می شود که بنا به برخی گزارش ها دستیاران بوریس جانسون گفته اند که مذاکرات دو طرف در بروکسل «در آستانه شکست» قرار دارد.

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا قرار است روز چهارشنبه اعضای کمیسیون اروپا را در جریان پیشرفت مذاکرات با لندن قرار دهد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روزهای اخیر ابراز نگرانی کرده اند که بوریس جانسون در تلاش است تا مسئولیت شکست احتمالی مذاکرات و خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا را بر گردن اتحادیه اروپا بیاندازد.

بوریس جانسون تاکنون بارها تاکید کرده است که بریتانیا با توافق یا بدون توافق در روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شامپازه‌های بنکسی ۱۲ میلیون دلار به فروش رسید

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟