ترکیه عملیات نظامی خود در شمال سوریه را آغاز کرد

 ترکیه عملیات نظامی خود در شمال سوریه را آغاز کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ترکیه عملیات نظامی خود در شمال سوریه را آغاز کرد

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئيس جمهوری ترکیه در حساب توییتری خود اعلام کرد که حمله نظامی این کشور به شمال سوریه آغاز شده است.

آقای اردوغان نام این عملیات را چشمه صلح خواند و هدفش را ممانعت از «ایجاد گذرگاه تروریستی» در طول مرزهای جنوبی ترکیه عنوان کرد.

رئيس جمهوری ترکیه در حساب توییتری خود به سه زبان ترکی، انگلیسی و عربی آغاز این عملیات نظامی را که با همراهی نیروهای ارتش آزاد سوریه صورت گرفته، اعلام کرد.

اردوغان در پست توییتری خود نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کردند. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

رئيس جمهوری ترکیه در ادامه نوشت: «یکی از اهداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه ست. عملیات چشمه صلح تهدیدات ترورسیتی علیه ترکیه را خنثی کرده و یک منطقه امن را در منطقه ایجاد می‌کند و روند بازگشت پناهندگان سوری را به خانه خود تسهیل می‌کند. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و تنها جوامع محلی را از چنگ تروریست‌ها رها می‌کنیم.»

شبکه سی‌ان‌ان ترک گزارش داده، آنکارا پیش از آغاز حمله به سفیر ایالات متحده در ترکیه اطلاع داده و او را در جریان جزئيات این عملیات نظامی قرار داده است.

دقایقی پیش از توییت‌های رجب طیب اردوغان، جنگنده‌های اف ۱۶ نیروی هوایی ترکیه به پایگاه‌های یگان‌های مدافع خلق کردی در شهر راس العین در شمال شرقی سوریه حمله کردند.

یک شاهد از شهر تل ابیض در سوریه به خبرگزاری رویترز گفته است صدای انفجار و دود در نزدیکی مرز با ترکیه در حال افزایش است و مردم به سرعت در حال فرار از شهر هستند.

وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد سفرای هر پنج عضو دائم شورای امنیت را احضار کرده و آنها را در جریان جزئيات جمله این کشور به شمال شرقی سوریه قرار داده است.

این خبر در حال تکمیل است و بزودی روزآمد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کامران متین در گفتگو با یورونیوز: خروج آمریکا از سوریه، کردها را به دمشق نزدیک می‌کند

هدف اردوغان از حمله به کردهای سوریه چیست؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پمپئو: ترکیه نگرانی‌های مشروع دارد ولی ما برای حمله چراغ سبز نشان ندادیم

حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه؛ هفتاد نفر کشته و مجروح شدند

بشار اسد: با اردوغان دیدار کنم که چه شود؟ با هم نوشیدنی بنوشیم؟