نخستین پاسگاه شناور بدون سرنشین پلیس در دوبی رونمایی شد

ماکت پاسگاه شناور پلیس در نمایشگاه فناوری جیتکس دوبی
ماکت پاسگاه شناور پلیس در نمایشگاه فناوری جیتکس دوبی Copyright وبسایت پلیس دوبی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخستین پاسگاه شناور بدون سرنشین پلیس در دوبی رونمایی شد

آگهی

نخستین پاسگاه شناور بدون سرنشین پلیس در نمایشگاهی در دوبی رونمایی شد.

ماکت این پاسگاه شناور که قرار است پس از ساخته شدن در جزایر موسوم به «جزایر جهان» در سواحل خلیج فارس به آب انداخته شود، روز چهارشنبه ۱۷ مهر در نمایشگاه فناوری جیتکس دوبی در حضور شیخ سیف بن زاید، وزیر کشور و عبدالله خلیفه مری، فرمانده کل پلیس دوبی رونمایی شد.

«جزایر جهان» مجموعه‌ای از جزیره‌های مصنوعی است که در به شکل نقشه جهان در سواحل دوبی ساخته شده و ویلاهایی به شکل اسب آبی در آن ساخته شده است. در این جزایر هنوز جرم و جنایتی روی نداده، اما طراحان و کارشناسانی که ایده ساخت چنین پاسگاهی را دادند، بر این باورند که با توجه به افزایش جمعیت ساکن در این جزایر کوچک نیاز به احداث پاسگاه‌های شناور بدون سرنشین در آن مکان روز به روز بیشتر می‌شود.

نصب پاسگاه شناور در کنار این مناطق به گونه‌ای خواهد بود که افراد بتوانند کارهای عادی مانند پرداخت جریمه رانندگی یا جز آن را حتی بدون نیاز به حضور فیزیکی به افسر یا کارمند پلیس در محل انجام بدهند.

«کلایندینست» شرکت مبدع این نوع سازه، متخصص ساخت هتل‌ و ویلای شخصی در جزایر توسعه‌نیافته است و قرار است نخستین پاسگاه شناور را در کنار یکی از ویلاهای اسب‌ آبی در این منطقه بسازد. خود این ویلاهای اسب آبی نیز محصول این شرکت ساختمانی هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ اولین گاوداری شناور جهان در هلند

رونمایی از جدیدترین فناوری‌های پهپادی و نظامی دنیا در نمایشگاه ابوظبی

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد