غذاهای خاورمیانه‌ای به ایستگاه فضایی رسید

غذاهای خاورمیانه‌ای به ایستگاه فضایی رسید
Copyright ESA/NASA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لوکا پارمیتانو، گزارشگر هوا-فضای یورونیوز این بار از پیوستن اعضای جدید به ایستگاه فضایی گزارش می‌دهد. او به ویژه به افزایش تنوع منوی غذایی شان در ایستگاه فضایی اشاره دارد و اینکه غذاهای خاورمیانه‌ای هم به ایستگاه فضایی رسیده است.

آگهی

لوکا پارمیتانو، گزارشگر یورونیوز از فضا این بار تجربه پیوستن فضانوردان جدید از جمله «هزاع منصوری» فضانورد اماراتی به ایستگاه فضایی بین‌المللی و راه یافتن غذاهای خاورمیانه‌ای به این ایستگاه را برایمان روایت می کند.

آقای منصوری ۳۵ ساله و خلبان سابق جنگنده از امارات متحده عربی است که برای یک ماموریت ۸ روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته است. او پس از پروازی ۶ ساعته با فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی رسید.

حالا با حضور او غذاهای خاورمیانه‌ای هم به ایستگاه فضایی رسیده است. تا پیش از این غذاهای متنوعی از ژاپن، ایتالیا، روسیه، فرانسه و آمریکا در ایستگاه فضایی وجود داشت.

لوکار پارمیتانو این برنامه را در کنار اندرو مورگان، فضانورد ناسا گزارش می‌کند. اگر خاطرتان باشد لوکار پارمیتانو در قسمت‌های نخست این برنامه، وقتی هنوز به فضا اعزام نشده بودند درباره سنت‌های فضانوردان با آقای مورگان گزارش مشترکی تهیه کرده بود.

یوری گاگارین اماراتی‌ها به فضا رسید

اندرو مورگان می‌گوید: «هزاع منصوری برای مردم کشورش فردی است مانند یوری گاگارین یا آلن شپرد است. برای آنها هزاع نخستین فضانورد اماراتی است که پا به فضا گذاشته است. این دستاورد بزرگی است و خوشحالیم که او اینجا با ماست.»

مورگان می‌گوید: «خوردن غذاهای مخصوص در فضا که رویش عربی نوشته شده، خیلی خوشایند بود، اینجا در منوی ایستگاه فضایی غذاهای متنوعی داریم از غذای فرانسوی و ایتالیایی گرفته تا ژاپنی، آمریکایی و روسی. حالا به این منو غذاهای خاورمیانه‌ای هم اضافه شده است.»

این فضانورد ناسا رو به لوکا پارمیتانو می‌گوید: «همانطور که گفتی هیچ چیز مانند غذای مشترک به اشتراک تجربه فرهنگی و افزایش‌ رفاقت‌ها کمک نمی‌کند.»

لوکا پارمیتانوی ۴۲ ساله یکی از فضانوردان آژانس فضایی اروپا است. او از بیستم ژوئیه (۲۹ تیر) و همزمان با پنجاهمین سالگرد پرتاپ فضاپیمای آپولو ۱۱، مأموریت شش ماهه خود را آغاز کرد.

ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی از سال ١٩٩٨ با مشارکت روسیه، آمریکا، نروژ، فرانسه، ژاپن، و برزیل آغاز شد.

گزارش‌های آتی لوکا پارمیتانو از فضا را در یورونیوز دنبال کنید.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ مستندسازی آتش‌سوزی و طوفان اخیر از فضا

مسئولیت حراست از زمین در مقابله با خطر برخورد اجرام فضایی با کیست؟

کشفیات جدید مریخ‌نورد «پشتکار»؛ سنگ‌های سیاره سرخ، «سبز» هم هستند