دختر نازنین زاغری پس از ۴ سال به پدرش در بریتانیا پیوست

دختر نازنین زاغری پس از ۴ سال به پدرش در بریتانیا پیوست
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نازنین زاغری هفته گذشته در نامه‌ای از زندان اوین نوشت: «من هیچ امید و انگیزه ای برای رهایی از این قفس پس از ترک گیسویم ندارم، و درد و رنج بی پایان مرا با هیچ معیاری نمی‌توان ‌سنجید. من یک ‌مادرم که با رفتن دختر کوچکم مانند تل خاکی فروخواهم ریخت و از من جز مشتی خاک چیزی برجای نخواهد ماند.»

آگهی

دختر نازنین زاغری-راتکلیف، پس از چهار سال به پدرش در بریتانیا پیوست. خانم زاغری در زندان اوین ایران زندانی است.

تولیپ صدیق، نماینده حزب کارگر در پارلمان بریتانیا با انتشار عکس‌هایی در حساب توئیتری خود روز جمعه از بازگشت گابریلای پنج ساله به بریتانیا و پیوستن به ریچارد راتکلیف پدرش خبر داد. او در توییت خود همچنین نوشت: «نیمه‌های شب گذشته، گابریلا، دختر نازنین زاغری راتکلیف پس از بیش از ۱۳۰۰ روز به خانه برگشت.» او اضافه کرد که مادرش همچنان در زندان ایران گروگان است.

گابریلا یا گیسو از زمان بازداشت مادرش نزد مادر بزرگ و پدربزگش زندگی می‌کرد.

نازنین زاغری، کارمند بنیاد خیریه تامسون‌ رویترزدر تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگامی که قصد خروج از ایران به همراه دختر دو ساله‌اش را داشت توسط ماموران سپاه بازداشت و سپس به اتهام‌های امنیتی از جمله اتهام جاسوسی از طریق آموزش روزنامه‌نگاری، به پنج سال زندان محکوم شد.

خانم زاغری هفته گذشته در نامه‌ای از زندان اوین از بازگشت دخترش به بریتانیا خبر داده بود و نوشت: « چه تلخ است روزی که بفهمی در نهایت بی‌عدالتی در وطنت حبس شده‌ای و راهی برای آزادی پیش پایت نیست. من هیچ امید و انگیزه ای برای رهایی از این قفس پس از ترک گیسویم ندارم، و درد و رنج بی پایان مرا با هیچ معیاری نمی‌توان ‌سنجید. من یک ‌مادرم که با رفتن دختر کوچکم مانند تل خاکی فروخواهم ریخت و از من جز مشتی خاک چیزی برجای نخواهد ماند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا اعضای واحد ۸۴۰ سپاه قدس و «شبکه ایرانی ترور روزنامه‌نگاران» را تحریم کردند

وزیر دفاع بریتانیا: احتمال جنگ‌ با روسیه، چین و ایران وجود دارد

شکست «امپراتوری» اتحادیه اروپا در دفاع از مرزهای خود؛ تاوان را چه کسی خواهد پرداخت؟