عامل حمله به کنیسه در آلمان به داشتن انگیزه‌ یهودستیزانه اعتراف کرد

عامل حمله به کنیسه در آلمان به داشتن انگیزه‌ یهودستیزانه اعتراف کرد
Copyright Reuters
Copyright Reuters
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستانان آلمان گفته‌اند مردی که روز چهارشنبه ۱۷ مهر با حمله به یک کنیسه یهودیان واقع در شهر «هاله» در شرق این کشور دو تن را کشت، اعتراف کرده است که این عمل را با انگیزه‌های یهودستیزانه و برخاسته از ایده‌های راست افراطی انجام داده است.

آگهی

دادستانی آلمان گفته‌ است، مردی که روز چهارشنبه ۱۷ مهر با حمله به یک کنیسه یهودیان واقع در شهر «هاله» در شرق این کشور دو تن را کشت، اعتراف کرده است که این عمل را با انگیزه‌های یهودستیزانه و برخاسته از ایده‌های راست افراطی انجام داده است.

«استفان. د»، که مطابق قوانین قضایی آلمان نام کامل او محفوظ است، برای ادای توضیحات در مقابل مقامات قضایی فدرال این کشور حاضر شده بود و روایت خود را از حمله به مقامات ارائه داد.

این جوان ۲۷ ساله پیشتر یک مانیفست نژادپرستانه و یهودستیزانه منتشر کرده بود. در این مانیفست یازده صفحه‌ای وی از برنامه خود برای کشتن ده‌ها یهودی عبادت کننده در کنیسه صحبت کرده است. تیراندازی‌ روز چهارشنبه همزمان با یوم کیپور یا روز آمرزش، مهم‌ترین جشن مذهبی یهودیان، انجام شده بود.

روزنامه اشپیگل گزارش داده است که بازرسان از خانه این فرد یک دستگاه پرینتر سه بعدی یافته‌اند که گمان می‌رود با آن اقدام به ساخت تفنگ خانگی برای حمله نافرجام به کنیسه کرده باشد.

رسانه‌های آلمان فیلمی از لحظات حمله فرد مهاجم منتشر کرده‌اند

مادر «استفان.د»، که با او همخانه بوده، به اشپیگل گفته است فرزندش در اوایل ۲۰ سالگی تجربه مصرف مواد مخدر داشته است و از آن به بعد «آدم دیگری» شده است.

مهاجم که جریان حمله خود را به صورت مستقیم پخش می‌کرد، پیش از تیراندازی یک نارنجک را نیز به درون قبرستان یهودیان که در همان ناحیه بود پرتاب کرده بود.

به دلیل پیشینه نسل‌کشی یهودیان در زمان نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم، یهودی‌ستیزی از موضوعات حساس در آلمان محسوب می‌شود.

در سال‌های اخیر با افزایش فعالیت گروههای راست افراطی و اسلامگرایان افراطی که مبلغ ایده‌های یهودستیزانه هستند، دولت آلمان تدابیر بیشتری برای حفاظت از یهودیان وضع کرده است.

بیشتر بخوانید:تیراندازی در نزدیکی یک کنیسه در شرق آلمان دست‌کم ۲ کشته برجای گذاشت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان اخراج تلافی‌جویانه و «ناموجه» دیپلمات‌هایش از روسیه را محکوم کرد

تعداد قربانیان حمله به کنیسه ای در بیت المقدس به پنج نفر رسید

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟