برکسیت؛ جانسون به دیدار مرکل، ماکرون و یونکر می‌رود

برکسیت؛ جانسون به دیدار مرکل، ماکرون و یونکر می‌رود
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر بریتانیا از این سه تن خواهد خواست که یا به او کمک کنند تا در همین هفته به توافق تازه‌ای برسد و یا آنکه با انجام نوعی «برکسیت دوستانهٔ بدون توافق» موافق کنند.

آگهی

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا بناست روز دوشنبه در دیدار با تنی چند از رهبران اروپا از آنان بخواهد با طرح وی برای انجام برکسیت موافقت کنند.

آقای جانسون بناست شامگاه دوشنبه، ۱۳ اکتبر/۲۱ مهرماه با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا دیدار کند.

به نوشتهٔ ساندی تایمز، نخست وزیر بریتانیا از این سه تن خواهد خواست که یا به او کمک کنند تا در همین هفته به توافق تازه‌ای برسد و یا آنکه با انجام نوعی «برکسیت دوستانهٔ بدون توافق» موافقت کنند.

همین منبع نوشته است که مقامات امنیتی بریتانیا بوریس جانسون را متقاعد کرده‌اند که برکسیت بی‌توافق خطر حملهٔ تندروها را در ایرلند شمالی و انگلستان افزایش می‌دهد و احتمال خشونت‌های فرقه‌ای و متعصبانه را در شهرهایی نظیر گلاسکو بیشتر می‌کند.

به همین دلیل اولویت آقای جانسون، برای انجام برکیست، آن خواهد بود که به هر ترتیب ممکن با سران اروپا به توافق برسد.

این در حالی است که جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت بریتانیا اعلام کرده بعید است از توافق احتمالی بوریس جانسون و اتحادیه اروپا حمایت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمارش معکوس برای برکسیت؛ «بریتانیا و اتحادیه اروپا یک هفته فرصت دارند»

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد