پادشاه عربستان با استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در این کشور موافقت کرد

پادشاه عربستان با استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در این کشور موافقت کرد
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در این رابطه گفته که ریاض قبول کرده‌ است که هزینه این استقرار نظامی را پرداخت کند.

آگهی

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، پادشاه و ولیعهد این کشور با استقرار تجهیزات و نیروهای آمریکایی پس از حمله ماه گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو موافقت کرده‌اند.

پنتاگون روز جمعه ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) اعلام کرده بود که چندین هزار تن از نظامیان خود را به خاک متحد خود در خلیج فارس، عربستان سعودی می‌فرستد.

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در نشستی خبری گفته بود که آمریکا به درخواست محمد‌بن‌سلمان ولیعهد و وزیردفاع عربستان سعودی، ۳ هزار نیروی نظامی دیگر به این کشور اعزام می کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفته بود که دو اسکادران هوایی، یک واحد تجسس هوایی، دو سیستم دفاع موشکی پاتریوت و یک سامانه ضد موشکی تاد نیز به همراه این نیروها عازم ریاض می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در این رابطه گفته که ریاض قبول کرده‌ است که هزینه این استقرار نظامی را پرداخت کند. خبرگزاری رسمی عربستان در عین حال تاکید کرده است که این موضوع در چارچوب روابط تاریخی و مشارکت میان این دو کشور اتفاق می‌افتد. 

شبه نظامیان حوثی چهاردهم سپتامبر اعلام کرده بودند که با ۱۰ پهپاد به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در «بقیق» و «خریص» حمله کردند. اما عربستان و آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی معتقدند که ایران در این حمله دست داشته است. 

بیشتر بخوانید:

یازده خدمتی که دولت ترامپ به سعودی‌ها کرد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر پوتین به عربستان؛ تلاش روسیه برای کاهش تنش در خلیج فارس

خامنه‌ای به نخست وزیر پاکستان: پایان درست جنگ یمن، نتایج مثبتی خواهد داشت

سازمان دختر شایسته جهان ادعای شرکت نماینده عربستان در رقابت‌های امسال را تکذیب کرد