اینفانتینو: پیامی که این روزها از ایران به گوش می‌رسد، پیام امید است

 اینفانتینو: پیامی که این روزها از ایران به  گوش می‌رسد، پیام امید است
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال درباره ورود زنان ایرانی به استادیوم در بازی اخیر تیم ملی ایران و کامبوج گفت: «از این اتفاق بسیار خرسندم، پیامی که این روزها از ایران به گوش می‌رسد، پیام امید است.»

آگهی

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال که به روستای کحلونیه لبنان سفر کرده در جمع خبرنگاران گفت که از اتفاق تاریخی و امیدبخش ورود زنان ایرانی به استادیوم «بسیار خرسند» است.

او در سخنان خود گفت بر این باور است که آنچه روز ۱۸ مهر در ورزشگاه آزادی تهران به وقوع پیوست در ایران به یک رویه تبدیل خواهد شد.

آقای اینفانتینو با تقدیر از همه افرادی که در تحقق این رویداد تاثیرگذار بوده‌اند به ویژه از زنان ایرانی تشکر کرد، زنانی که به گفته او بیش از ۹۰ دقیقه مشغول تشویق تیم‌شان در ورزشگاه آزادی بودند.

وی در پاسخ سوالی درباره اینکه آیا از این روند راضی بوده یا نه می‌گوید: «خب این همه آنچه ما می‌خواهیم نیست، اما گامی در مسیر درست است.»

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال می‌گوید آنچه این روزها از ایران به گوش می‌رسد پیام امید است و جهان بیش از هر زمانی به چنین پیام‌هایی نیاز دارد.

به گفته او: «زنان و مردان شبیه هم هستند، ما همه عاشق فوتبالیم.»

وی در پایان تاکید می‌کند: «کارهای بیشتری باید انجام شود اما در مسیر درستی هستیم.»

۳۵۰۰ نفر از زنان ایرانی روز ۱۸ مهر بلیت به دست توانستند وارد استادیوم آزادی شوند. برخی از آنها که بلیت نداشتند نیز گرچه تصور می‌کردند امکان دارد مسئولان به آنها اجازه دهند بدون بلیت وارد استادیوم شوند، پشت درهای بسته آزادی ماندند. این در حالی بود که ردیف‌‌های مختلف استادیوم به دلیل عدم استقبال مردان خالی از تماشاگر بود.

درباره اینکه آیا فشارهای فیفا در ورود زنان ایرانی به استادیوم تاثیرگذار بوده یا نه، تفسیرهای مختلفی وجود دارد. برخی زنان ایرانی پیش از ورود به استادیوم آزادی به یورونیوز گفتند که اگر فشارهای فیفا نبود این ورود محقق نمی‌شد. با این حال علی‌ ربیعی، سخنگوی دولت ایران می‌گوید که این‌ ورود ربطی به فیفا نداشته و پرونده ورود زنان به ورزشگاه‌ها مدت‌هاست که در دولت باز است.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دبیرکل فیفا خطاب به دولتهای جهان: به ورزشکاران زن افغانستان اسکان بدهید

فیلیپین به زن ایرانی سرگردان در فرودگاه مانیل پناهندگی داد

حضور زنان ایرانی در استادیوم‌ها بر مراسم بهترین‌های فیفا سایه انداخت