آتش سوزی در مناطق جنگلی لبنان و سوریه دست کم سه کشته بر جای گذاشت

آتش سوزی در لبنان
آتش سوزی در لبنان Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر لبنان در ادامه تاکید کرده است که اگر این آتش سوزی ها عمدی باشند عاملان احتمالی برای آن بهای سنگینی خواهند پرداخت.

آگهی

موجی از آتش سوزی در مناطق جنگلی سوریه و لبنان از روز دوشنبه تاکنون دست کم سه کشته برجای گذاشته است. مقامات دولتی در سوریه و لبنان برای مهار این آتش سوزی کم سابقه دست یاری به سوی کشورهای همسایه دراز کرده اند.

مقامات لبنانی، جایی که آتش سوزی از آنجا سرچشمه و سپس به سوریه سرایت کرده، اعلام کرده اند که آتش سوزی در پوشش های جنگلی ارتقاعات این کشور بدترین آتش سوزی در نوع خود از دهه های گذشته تاکنون است.

منابع محلی بالارفتن ناگهانی دمای هوا و وزش بادهای تند را منشا گسترش آتش سوزی در کمپ ها و مناطق جنگلی لبنان عنوان کرده اند. این درحالیست که هنوز منشا اصلی آتش سوزی ها مشخص نشده است.

سعد حریری، نخست وزیر لبنان روز سه شنبه اعلام کرد که با مقامات چند کشور برای اعزام هلی کوپتر و هواپیماهای آب پاش گفتگو کرده است. آقای حریری همچنین گفته است که از چند کشور اروپایی خواسته است تا در روزهای آینده کمک های خود را ارسال کنند.

نخست وزیر لبنان در ادامه تاکید کرده است که اگر این آتش سوزی ها عمدی باشد عاملان احتمالی برای آن بهای سنگینی خواهند پرداخت.

از سوی دیگر الیاس بو صعب، وزیر دفاع لبنان نیز که به جزیره قبرس سفر کرده روز سه شنبه پس از ملاقات با رئیس جمهوری این کشوراعلام کرد که در نیکوزیا برای مهار آتش سوزی ها درخواست کمک کرده است.

این درحالیست که پائولا یاکوبیان، یک نماینده پارلمان لبنان در گفتگو با خبرنگار بخش عربی یورونیوز اقدامات دولت برای مهار این بحران را ناکافی دانسته و بیروت را به انفعال و سستی متهم کرده است.

خبرگزاری رسمی لبنان به نقل از مدیر دفاع غیرنظامی این کشور از ۱۰۳ مورد آتش سوزی خبر داده که از روز دوشنبه تا کنون در مناطق مختلف لبنان مشاهده شده است.

لبنان که فاقد امکانات لازم برای مهار چنین سوانحی است از دهه های گذشته همواره به صورت پراکنده درگیر آتش سوزی های فصلی است و هنوز راهی برای پیشگیری و مقابله با آنها پیدا نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آتش سوزی گسترده در پایتخت بنگلادش؛ ۱۰ هزار نفر بی‌خانمان شدند

بیش از ۳۰ نفر در آتش سوزی ژاپن جان باختند

وزیر خارجه ایران در لبنان با حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله دیدار کرد