درخواست اسپانیا از بلژیک برای بازداشت رهبر فراری کاتالونیا

درخواست اسپانیا از بلژیک برای بازداشت رهبر فراری کاتالونیا
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درخواست بازداشت به زبان اسپانیایی برای بلژیک فرستاده شده است. در صورتیکه بر اساس قوانین، این دست از مدارک باید به یکی از زبان های رسمی بلژیک یعنی فرانسه، آلمانی و یا هلندی تنظیم شده باشد.

آگهی

دیوان عالی اسپانیا از بلژیک درخواست کرد تا کارلس پوجدمون رهبر پیشین استقلال طلبان کاتالونیا را در این کشور بازداشت کنند. به گفته سخن گوی دادستان بروکسل این سومین باری است که اسپانیا برای آقای پوجدمون درخواست بازداشت صادر کرده است.

به گزارش رویترز این درخواست بازداشت به زبان اسپانیایی برای بلژیک فرستاده شده است. در صورتیکه بر اساس قوانین، این دست از مدارک باید به یکی از زبان های رسمی بلژیک یعنی فرانسه، آلمانی و یا هلندی تنظیم شده باشد.

سخن گوی دادستان بروکسل افزود اسپانیا هفته آینده، درخواست بازداشت جدیدی تنظیم شده به یکی از زبان های رسمی بلژیک ارسال خواهد کرد.

دادستانی بروکسل تاکید کرد: « با توجه به پیچیدگی پرونده و دو حكم بازداشت اروپایی كه قبلاً علیه آقای پوجدمون ارسال شده است، این پرونده نیاز به بررسی کامل و دقیق قضایی دارد.»

چند روز پیش دیوان عالی اسپانیا ۹ نفر از ۱۲ رهبر جدایی طلب کاتالونیا را به دلیل تلاش برای برگزاری همه‌پرسی «غیرقانونی» برای استقلال کاتالونیا به ۹ تا ۱۳ سال زندان محکوم کرده بود.

به دنبال انتشار این حکم، هزاران شهروند اسپانیایی در فرودگاه بین المللی بارسلون تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بیشتر بخوانید:دیوان عالی اسپانیا ۹ رهبر جدایی‌طلب کاتالونیا را به زندان محکوم کرد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس پیشین کاتالونیا پس از معرفی خود به دادگستری بلژیک آزاد شد

تظاهرات شهروندان کاتالونیایی در اعتراض به محکومیت رهبران استقلال‌طلب

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است