افزایش شتاب کاهش نرخ دلار؛ خبر گشایش ارزی میان ایران و امارات حذف شد

افزایش شتاب کاهش نرخ دلار؛ خبر گشایش ارزی میان ایران و امارات حذف شد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بازار ارز ایران روز دوشنبه شاهد کاهش همزمان نرخ‌ها در بازار رسمی و آزاد بود.

آگهی

بازار ارز ایران روز دوشنبه شاهد کاهش همزمان نرخ‌ها در بازار رسمی و آزاد بود.

در پی کاهش ۵۰ تومانی نرخ رسمی عرضه دلار در شبکه صرافی‌های تحت مدیریت بانک مرکزی، قیمت فروش این ارز در بازار آزاد تهران نیز با شتاب بیشتری به روند نزولی خود ادامه داد و به کمتر از ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

افزایش شتاب افت قیمت فروش دلار در بازار آزاد پس از آن رخ داد که خبرگزاری خانه ملت روز یکشنبه با انتشار خبری به نقل از اکبر ترکی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران مدعی شد که دولت امارات عربی متحده حدود ۷۰۰ میلیون دلار از ذخایر ارزی بلوکه شده ایران را آزاد کرده و روند فعالیت صرافی‌های ایرانی در این کشور به حالت عادی بازگشته است.

انعکاس این خبر در رسانه‌های دیگر، امیدوارها را نسبت به وقوع گشایش ارزی در شرایط ادامه تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران افزایش داد. البته این خبر ساعاتی بعد و بدون هیچ توضیحی از روی خروجی خبرگزاری خانه ملت حذف شد. آقای ترکان نیز در پی تماس خبرنگار یورونیوز حاضر به اظهارنظر در مورد ادعای خود نشد.

همزمان با کاهش قیمت دلار در بازار ایران، نرخ برابری دلار در مقابل یورو در بازار جهانی ۲ دهم درصد افزایش یافت. بدین ترتیب هر یورو در مقابل ۱.۱۱۵۵ دلار مبادله شد.

در چنین شرایطی بانک مرکزی ایران نرخ رسمی عرضه یورو را همچنان ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد که حدود ۶۰ تومان پایین‌تر از نرخ جهانی یورو بر پایه دلار ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومانی بود.

در بازار آزاد تهران نیز نرخ فروش یورو به ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

در بازار طلا و سکه تهران نیز رشد ۳ دلار و ۴۰ سنتی بهای جهانی طلا کاهش قیمت دلار در بازار ایران را خنثی کرد تا هر قطعه تمام سکه طلا همچنان ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان فروخته شود و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۰۳ هزارتومان مبادله شود.

در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی بهای هر اونس طلا تا هزار و ۴۹۳ دلار افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:ادامه کاهش قیمت دلار؛ قاچاق سکه طلا جذاب شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بهای یورو با نرخ جهانی منطبق شد؛ صعود دلار رسمی با وجود ثبات بازار آزاد

مقاومت ۱۰ روزه دلار در بازار آزاد؛ ذخایر یورویی بانک‌های ایران پایین است؟

رکورد تاریخی بهای ارز و سکه در ایران؛ دلار از مرز ۶۴ هزار تومان گذشت