پادشاه تایلند دوست‌ دخترش را به دلیل سرکشی از عنوان‌های سلطنتی محروم کرد

پادشاه تایلند دوست‌ دخترش را به دلیل سرکشی از عنوان‌های سلطنتی محروم کرد
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس بیانیه رسمی کاخ شاهی تایلند که روز دوشنبه ۲۹ مهر در این زمینه منتشر شد سینینات وونگواجیراپاکدی بسیار «جاه‌طلب» بوده و تلاش کرده خود را تا درجه ملکه ارتقاء دهد. در این بیانیه آمده است: «رفتار دوست دختر پادشاه همراه با ب

آگهی

پادشاه تایلند دوست دخترش را به دلیل نافرمانی و سرکشی از تمام عنوان‌های سلطنتی محروم کرد. واجیرالونگ‌ کورن عنوان‌های سلطنتی را در حالی از دوست دخترش پس گرفت که تازه چند ماه پیش او را به آن عنوان‌ها مفتخر کرده بود.

بر اساس بیانیه رسمی کاخ شاهی تایلند که روز دوشنبه ۲۹ مهر در این زمینه منتشر شد سینینات وونگواجیراپاکدی بسیار «جاه‌طلب» بوده و تلاش کرده خود را تا درجه ملکه ارتقاء دهد. در این بیانیه آمده است: «رفتار دوست دختر پادشاه همراه با بی‌احترامی بوده است.»

در تاریخ پادشاهی تایلند در یک قرن اخیر، سینینات نخستین فردی است که به درجه «دوست دختر نجیب پادشاه» یا همان سینینات وونگواجیراپاکدی رسیده بود. «دوست دختر» پادشاه تایلند در واقع زنی غیر از ملکه یا همسر واقعی اوست که پادشاه او را به عنوان همسر دوم خود اختیار می‌کند. پادشاهان پیش از واجیرالونگ‌ کورن در نزدیک به یک قرن گذشته همگی تک‌همسر بوده‌ و هیچ‌کدام‌شان دوست دختر نداشتند.

واجیرالونگ‌ کورن در ماه ژوئیه سال جاری، یعنی تنها دو ماه پس از ازدواج با همسر چهارمش، ملکه سوتیدا، دوست دختر یا همسر دوم اختیار کرد. نام واقعی دوست دختر پادشاه تایلند نیرامون اونپروم است و اکنون پس از آن که لقب سلطنتی از او گرفته شد، دوباره با نام قبلی خود شناخته می‌شود.

سینینات وونگواجیراپاکدی یا نیرامون اونپروم سابق علاوه بر مقام و درجه ارشد نظامی که داشت، خلبانی ورزیده، پرستار و محافظ شخصی بود. 

سینینات وونگواجیراپاکدی خلبانی ورزیده است
سینینات وونگواجیراپاکدی به هنگام خلبانی
سینینات وونگواجیراپاکدی در هیات نظامی

اما ملکه سوتیدا، پیش از مرگ پادشاه قبلی محافظ او بود و پس از مرگ او به همسری پادشاه جدید در آمد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پادشاه تایلند مخفیانه همسر چهارمش را به قرنطینه آلمان برد

خروج پادشاه تایلند از قرنطینه؛ رامای دهم با همسر چهارمش به جشن چاکری رفت

خواهر پادشاه تایلند از نامزدی برای سمت نخست وزیری منع شد