بشار اسد در جبهه ادلب: اردوغان زمانی نفت می‌دزدید و حالا زمین می‌دزدد

بشار اسد در جبهه ادلب: اردوغان زمانی نفت می‌دزدید و حالا زمین می‌دزدد
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بشار اسد با انتقاد تلویحی از یگان‌های مدافع خلق کرد گفت: «وقتی در معرض تجاوز یا سرقت قرار می‌گیریم، باید در کنار یکدیگر باشیم و با هم همکاری کنیم. اما برخی سوری‌ها این کار را به ویژه در سال‌های اول جنگ نکردند. اکنون آن‌ها به آمریکا تکیه کرده‌اند.»

آگهی

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز سه‌شنبه و در جریان یک دیدار «غیر منتظره» از نیروهای نظامی این کشور در جبهه ادلب گفت: « نبرد ادلب نبرد اساسی برای پایان دادن نهایی هرج و مرج و تروریسم در همه مناطق سوریه است.»

استان ادلب در شمال غرب سوریه از آوریل سال ۲۰۱۵ تحت کنترل کامل شورشیان اسلام‌گرا است. از آن زمان تاکنون، بسیاری از شورشیان تسلیم شده در دیگر مناطق سوریه، براساس توافق با دولت مرکزی، به این استان منتقل شده اند. ادلب آخرین منطقه در کشور جنگ‌زده سوریه به شمار می‌رود که در اختیار مخالفان مسلح قرار دارد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) آقای اسد با انتقاد تند از عملیات چشمه صلح ترکیه در شمال سوریه گفت: «اردوغان دزد است…کارخانه، گندم و نفت را دزدید و امروز زمین را به سرقت می برد.» بنا بر همین گزارش وی خطاب به نظامیان حاضر در شهرک الهبیط در ریف (حومه) ادلب افزود: «همه مناطق سوریه مهم است ولی آن چه اولویت ها را مشخص می کند اوضاع نظامی روی زمین است.»

ارتش عربی سوریه هفته گذشته و همزمان با عملیات نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد، نیروهای خود را به شماری از شهرهای شمالی و از جمله کوبانی اعزام کرد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین با انتقاد تلویحی از یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) گفت: «وقتی در معرض تجاوز یا سرقت قرار می‌گیریم، باید در کنار یکدیگر باشیم و با هم همکاری کنیم. اما برخی سوری‌ها این کار را به ویژه در سال‌های اول جنگ نکردند. به آن‌ها گفتیم که دل به خارج نبندید بلکه به ارتش و ملت و میهن دل ببندید. اکنون آن‌ها به آمریکا تکیه کرده‌اند.»

ارتش سوریه در سال ۲۰۱۲ و همزمان با گسترش جنگ داخلی، از مناطق عمدتا کردنشین در شمال این کشور خارج شد و اداراه این سرزمین‌ها را عملا به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و نیروهای مسلحش واگذار کرد.

منابع بیشتر • سانا

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق روسیه و ترکیه برای پاکسازی ادلب؛ اردوغان: نیروهای حاضر در سوریه حق دفاع دارند

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد