روسیه دو بمب‌افکن با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای به آفریقای جنوبی فرستاد

روسیه دو بمب‌افکن با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای به آفریقای جنوبی فرستاد
Copyright Federico PARRA / AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسیه دو بمب افکن راهبردی با قابلیت هسته‌ای را روز چهارشنبه در آفریقای جنوبی به زمین خواهد نشاند.

آگهی

خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد، روسیه دو بمب افکن راهبردی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را روز چهارشنبه در آفریقای جنوبی به زمین خواهد نشاند.

خبرگزاری روسی اینترفاکس این خبر را به نقل از یک مقام نظامی آفریقای جنوبی منتشر کرده است.

پیش از این وزارت دفاع روسیه در روز دوشنبه گفته بود که دو بمب افکن توپولف تو-۱۶۰ در نخستین پرواز خود برای توسعه همکاری‌های نظامی دو جانبه، به آفریقای جنوبی فرستاده می‌شوند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تصریح کرد: «این نخستین حضور چنین جنگنده‌‌هایی در قاره آفریقا است و منعکس‌کننده مشارکت راهبردی روسیه با یکی از توسعه یافته‌ترین اقتصادهای این قاره است.»

قرار است این بمب افکن‌ها توسط جنگنده‌های نیروی هوایی آفریقای جنوبی اسکورت شوند. رسانه‌های روسیه، می‌گویند که این تصمیم برای تاثیرگذاری این کشور در قاره آفریقا اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید:

پوتین: روسیه در ۵ سال آینده تبادل‌های تجاری خود در آفریقا را دو برابر می‌کند

ورود این دو بمب افکن به آفریقای جنوبی با میزبان نشست روسیه-آفریقا با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه همزمان شده است.

پوتین در آغاز این نشست در سوچی خطاب به رهبران آفریقایی گفت که تا پنج سال آینده تبادل‌های تجاری بین آن‌ها دو برابر خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه این اجلاس را با دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر آغاز کرد که این دیدار بیش از یک ساعت به طول کشید.

این اجلاس دو روزه در حالی برگزار می‌شود که برخی از کشورهای غربی و چین در قاره آفریقا چندین قدم جلوتر از روسیه قرار دارند.

در حاشیه این نشست که با حضور ۴۳ رهبر سیاسی و بیش از ۳ هزار شرکت کننده برپا شده است، نمایشگاهی از تسلیحات نظامی روسیه در معرض دید حاضران قرار گرفته است.

پوتین همچنین در این نشست وعده داد که روسیه همچنان برای پاک کردن بدهی‌های کشورهای آفریقایی که مبلغ آن از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفته است، کمک خواهد کرد.

طبق نوشته خبرگزاری فرانسه، پاک کردن بدهی‌ها یکی از نکات کلیدی در سیاست روسیه در آفریقا است. مسکو اغلب برنامه‌های خود را به انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با این کشورها مشروط می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ثبت رکورد مازاد تجاری سلاح‌ فرانسوی؛ هند، مصر و قطر فروش «رافائل» را به اوج رساندند

هلی‌کوپترهای جنگی روسیه در پایگاه پیشین آمریکا در سوریه به زمین نشستند

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟