ناآرامی‌های شیلی؛ هزاران نفر در اولین روز اعتصاب عمومی تظاهرات کردند

ناآرامی‌های شیلی؛ هزاران نفر در اولین روز اعتصاب عمومی تظاهرات کردند
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت شیلی روز چهارشنبه در فراخوانی از نیروهای ذخیره ارتش خواست تا به حدود ۲۰ هزار سرباز که مامور حفظ نظم و آرامش شده اند کمک کنند. این برای اولین بار از زمان حکومت دیکتاتوری آگوستو پینوشه است که دولت شیلی از نیروهای ذخیره ارتش برای سرکوب اعتراضات کمک می گیرد.

آگهی

هزاران نفر از معترضان به سیاست های اقتصادی دولت شیلی چهارشنبه شب در شهرهای این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات در شیلی در حالی روز چهارشنبه ادامه پیدا کرد که سباستین پینیرا، رئیس جمهوری این کشور وعده داده است تا طرح اصلاحات اجتماعی را به اجرا بگذارد.

ناآرامی های اجتماعی در شیلی تاکنون جان ۱۸ نفر را گرفته است. معترضان به دولت این کشور روز چهارشنبه را اولین روز اعتصاب عمومی اعلام کرده بودند.

دولت شیلی روز چهارشنبه در فراخوانی از نیروهای ذخیره ارتش خواست تا به حدود ۲۰ هزار سرباز که مامور حفظ نظم و آرامش شده اند کمک کنند. این برای اولین بار از زمان حکومت آگوستو پینوشه، دیکتاتور سابق شیلی است که دولت این کشور از نیروهای ذخیره ارتش برای سرکوب اعتراضات کمک می گیرد.

بنا به اعلام مقامات شیلی آخرین قربانی ناآرامی ها در این کشور یک کودک چهار ساله است که در جریان یک تصادف در حاشیه تظاهرات در جنوب غربی شیلی کشته شد.

بیشتر بخوانید:

شیلی از روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) تاکنون شاهد شدیدترین خشونت های اجتماعی و سیاسی طی ۳۰ سال اخیر است. مقام‌های دولت شیلی در ده‌ها شهر این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده اند.

اکثر شرکت کنندگان در تظاهرات شیلی دلیل اعتراض خود را «بی عدالتی» و «فقر» در کشورشان می دانند.

در ناآرامی های یک هفته اخیر در شیلی دستکم ۲۶۹ نفر مجروح شدند. این در حالی است که نیروهای امنیتی ۱۹۰۰ نفر از معترضان را بازداشت کرده اند.

آمارها نشان می دهد که شیلی در بین کشورهای منطقه آمریکای لاتین بیشترین میزان نابرابری را دارد. شیلی در میان ۳۶ کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) بدترین جایگاه را از نظر تساوی درآمد به خود اختصاص داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتصاب سراسری کم سابقه در فرانسه در مخالفت با اصلاح قانون بازنشستگی

تظاهرکنندگان با چهرهٔ جوکر چه می‌خواهند؟

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد