ده شهر برتر جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۰ میلادی کدامند؟

ده شهر برتر جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۰ میلادی کدامند؟
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سردبیران وب‌سایت «لونلی پلانت» برای پانزدهمین سال پیاپی از کارمندان خود و همچنین صدها نفر از همکارنشان در سراسر جهان خواستند تا شهرهای مورد نظرشان را برای انتخاب بهترین‌ها در لیست سال ۲۰۲۰ میلادی انتخاب کنند. در این مطلب ۱۰ شهر برگزیده در سرتاسر جهان برای گردشگری را به شما معرفی می‌کنیم:

آگهی

«لونلی پلانت»، ناشر کتاب‌های راهنمای سفر به تازگی در وب‌سایت خود ۱۰ شهر برتر جهان برای سفر در سال ۲۰۲۰ میلادی را معرفی کرده است.

این وب‌سایت شهرهای منتخب خود را بهترین‌ مقصدها برای گردشگری و گذراندن بهترین اوقات برای سال آینده می‌داند؛ شهرهایی که الزاما به‌عنوان مقاصد معمول گردشگری شناخته نمی‌شوند، گرچه برخی از شهرهای محبوب صنعت توریسم نیز در میان آنها هستند.

«لونلی پلانت» یکی از مشهورترین و فعال‌ترین بنگاه‌های انتشاراتی‌ و شرکت‌های اطلاع‌رسانی درباره گردشگری و سفر است. این شرکت استرالیایی بخش بزرگی از بازار کتاب‌های راهنمای سفر را در اختیار دارد و حالا برای پانزدهمین سال پیاپی سردبیران وب‌سایت «لونلی پلانت» از کارمندان خود و همچنین صدها نفر از همکارنشان در سراسر جهان خواسته‌اند تا شهرهای مورد نظرشان را برای انتخاب بهترین‌ها در لیست سال ۲۰۲۰ میلادی انتخاب کنند.

«لونلی پلنت» را می‌توان یکی از مشهورترین و فعال‌ترین انتشاراتی‌ها و شرکت‌های اطلاع‌رسانی درباره گردشگری و سفر دانست

در این مطلب ۱۰ شهر برگزیده در سرتاسر جهان برای گردشگری را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- سالزبورگ اتریش، زادگاه فیلم «اشک‌ها و لبخندها»

سالزبورگ، زادگاه آمادئوس موتسارت، موسیقیدان پرآوازه و همچنین محل سکونت خانواده‌ای بوده است که فیلم موزیکال اشک‌ها و لبخندها از زندگی آنان در بحبوحه جنگ جهانی دوم الهام گرفت. این شهر در صدر فهرست شهرهای برگزیده جهان برای گردشگری قرار دارد.

اگر این دو دلیل هم برای بازدید سالزبورگ کافی نیست، باید بدانید که این شهر سال آینده میزبان صدمین سال برگزاری جشنواره مشهور سالزبورگ است، فستیوالی برای موسیقی، تئاتر و برنامه‌های مختلف فرهنگی.

سالزبورگ، اتریش برترین مقصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۰

این شهر اروپایی که در صدر لیست وب‌سایت «لونلی پلانت» قرار گرفته، نمونه شهری تاریخی با کلیساها، موزه‌ها و بناهای تاریخی است. این شهر با معماری سبک باروک در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

۲- واشنگتن در ایالات متحده و انتخابات سرنوشت‌ساز ۲۰۲۰

دلایل بسیاری برای سفر به واشنگتن در سال ۲۰۲۰ وجود دارد. از انتخابات مهم و حساس ریاست جمهوری گرفته تا صدمین سالگرد اعطای حق رای به زنان در ایالات متحده.

«لونلی پلانت» می‌گوید که واشنگتن هر سال در حال بهتر شدن است؛ موزه‌های جدید، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع. وانگهی این شهر هر سال با کاشت صدها درخت سبزتر و سبزتر می‌شود.

واشنگتن، ایالات متحده

در کنار همه جذابیت‌های سیاسی و غیرسیاسی سال آینده واشنگتن، خوب است بدانید که فعالیت‌های رایگان بسیاری در این شهر انجام می‌شود که موزه‌های اسمیتسونیان که توسط دولت آمریکا اداره می‌شود از جمله آنهاست.

۳- قاهره، مصر و گنجینه توت‌عنخ‌آمون

سال ۲۰۱۸ میلادی برای مصر، سال کشف گنجینه‌های مقبره توت‌عنخ‌آمون، یازدهمین فرعون مصر بود. گنجینه‌هایی که حالا به یک موزه منتقل شده است.

وب‌سایت «لونلی پلانت» می‌نویسد: «آیا می‌خواهید از این گنجینه بازدید کنید؟ لازم است از موزه بزرگ مصر (GEM) بازدید کنید. سال ۲۰۲۰ میلادی زمانی است که "انشالله" این موزه در جیزه، درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کند.»

۴- گالوی در ایرلند، پایتخت فرهنگی اروپا

سال آینده میلادی بهترین زمان برای بازدید از شهر گالوی در غرب ایرلند است. این شهر به همراه شهر رییکا در کرواسی به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برای سال ۲۰۲۰ میلادی انتخاب شد. به همین خاطر در این سال رویدادهای فرهنگی، موسیقیایی و تفریحی بسیاری را در گالوی شاهد خواهید بود.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

گالوی در ایرلند

۵- بن، پایتخت آلمان غربی در تولد ۲۵۰ سالگی بتهوون

بن از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۹۰ پایتخت آلمان غربی بود. اما مهمترین رویدادی که این شهر را در سال ۲۰۲۰ میلادی در مرکز توجه قرار می‌دهد. ۲۵۰‌امین زادروز تولد موسیقیدان بزرگ آلمانی بتهوون است.

از همین جهت شما می‌توانید با سفر به بن در سال آینده شاهد برگزاری کنسرت‌ ارکسترهای مشهور جهان باشید.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

۶- لاپاز در بولیوی، شهر ترابری کابلی

لاپاز، پایتخت اداری بولیوی بزرگترین سیستم حمل‌ونقل کابلی را دارد. معماری نوآورانه رنگارنگ، جشن‌ها و کارناوال‌های مختلف و رستوران‌های متنوع از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر است. در لاپاز می‌توانید جان گرفتن دوباره فرهنگ بومیان بولیوی را مشاهده کنید.

آگهی
کارناوال شهر لاپاز بولیوی

۷- کوچی هند؛ انرژی تجدیدپذیر و هنرهای خیابانی

کوچی شهری در جنوب هند است که به ساحل زیبای مالابار پیوند می‌خورد. این شهر یکی از نمونه‌های برتر استفاده از انرژی تجدید پذیر به جای انرژی فسیلی است و اولین «فرودگاه خورشیدی» جهان را داراست.

رستوران‌های بوفه، اقامتگاه‌های خانگی دوستانه و هنرهای خیابانی از جاذبه‌های مهم این شهر هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

۸- ونکوور کانادا با ۱۰۲ هزار درخت جدید

ونکوور کانادا میان آب های اقیانوس آرام و کوهستان‌های جنگلی، به طبیعت بکر و زیبایش معروف است. مهمترین جاذبه این شهر بزرگ اکوتوریسم یا گردشگری طبیعت آن است. می‌توانید با سفر به این شهر در سواحل طولانی آن قدم بزنید یا در سایه ۱۰۲ هزار اصله درخت جدید که از سال ۲۰۱۰ در این شهر کاشته شده است، استراحت کنید.

ونکوور کانادا

۹- دبی امارات؛ از مجمع‌الجزایر مصنوعی تا اکسپو ۲۰۲۰

دبی، بزرگترین شهر امارات عربی متحده واقع در خلیج فارس، یکی از مقاصد شناخته شده گردشگری در جهان است. هتل‌های بزرگ و برج‌های سر به فلک کشیده، مراکز تفریحی و رستوران‌های ملل مختلف تنها بخشی از جاذبه گردشگری این شهر است.

آگهی

اما سال آینده برای علاقه‌مندان به سفر به دبی دلیل دیگری نیز وجود دارد: نماشگاه‌های اکسپو ۲۰۲۰.

اکسپو، رویدادی است که هر ۵ سال در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود ودستاوردهای علمی، اقتصادی، فناوری و فرهنگی جهان در آن به نمایش درمی‌آید.

دبی، نهمین مقصد برتر گردشگری جهان در سال ۲۰۲۰

۱۰- دنور، ایالات متحده؛ غذای خوب و موزه‌ای با معماری خاص

دنور، مرکز ایالت کلرادو در دامنه کوه‌های راکی قرار دارد. این شهر پر انرژی است و بهترین غذاها و رستوران‌ها را دارد.

اما اگر به دنور سفر کردید، موزه هنرهای معاصر این شهر را که در ساختمانی با معماری اولسون کاندیگ منتقل شده است را از قلم نیندازید.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

آگهی
نمایشگاه هنرهای معاصر دنور، ایالات متحده

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خانه‌به‌دوشی دیجیتال؛ شهرهایی در آمریکا که به متقاضیان کار از راه دور پول می‌دهند

آلوده‌ترین شهرهای جهان: شهرهای آسیایی اول و تهران هفتم

بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی کدامند؟